| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| AE-MTS2 | Kültür ve Matematik | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Matematik ve kültür ilişkisinin farkına varılması ve matematik öğretiminde bu farkındalığın işe koşulması
Doç. Drı. Dilşad Güven Akdeniz
| 1 | 1 matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir 2 matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir 3 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 4 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 5 fonksiyonlar konusu ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 6 olasılık ve istatistik konuları ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 7 gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve kültür ilişkisi geçmişten günümüze. | ||
| 2 | Matematik evrensel midir? Kültürel midir? | ||
| 3 | Etnomatematik nedir? | ||
| 4 | Etnomatematik herkes için midir? Göçmen öğrenciler için midir? | ||
| 5 | Etnomatematik öğretim programına uygun mudur? | ||
| 6 | Mutlak değer ve logaritma ile ilgili günlük hayat örnekleri | ||
| 7 | Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | ||
| 8 | arasınav | ||
| 9 | Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları | ||
| 10 | Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki. | ||
| 11 | Eğitsel oyunlarda matematik | ||
| 12 | Eğitsel oyunlarda matematik | ||
| 13 | Öğrenci sunuları | ||
| 14 | Öğrenci sunuları | ||
| 15 | Final sınavı |
yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Problem Çözümü | 8 | 2 | 16 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 120 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 |