Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-MTS2 | Kültür ve Matematik | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Matematik ve kültür ilişkisinin farkına varılması ve matematik öğretiminde bu farkındalığın işe koşulması
Doç. Drı. Dilşad Güven Akdeniz
1 | 1 matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir 2 matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir 3 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 4 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 5 fonksiyonlar konusu ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 6 olasılık ve istatistik konuları ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 7 gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve kültür ilişkisi geçmişten günümüze. | ||
2 | Matematik evrensel midir? Kültürel midir? | ||
3 | Etnomatematik nedir? | ||
4 | Etnomatematik herkes için midir? Göçmen öğrenciler için midir? | ||
5 | Etnomatematik öğretim programına uygun mudur? | ||
6 | Mutlak değer ve logaritma ile ilgili günlük hayat örnekleri | ||
7 | Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | ||
8 | arasınav | ||
9 | Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları | ||
10 | Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki. | ||
11 | Eğitsel oyunlarda matematik | ||
12 | Eğitsel oyunlarda matematik | ||
13 | Öğrenci sunuları | ||
14 | Öğrenci sunuları | ||
15 | Final sınavı |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 |