GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-MTS3 İlkokul Matematik Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarına matematik öğretiminin amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak, ilköğretim matematik programını tanıtmak, matematik eğitimindeki önemli beceriler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak ve bunlara uygun etkinlikler geliştirebilme becerileri geliştirmelerini sağlamak.



1 1. Matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabilmek.
2 2. Matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabilmek.
3 3. Matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabilmek.
4 4. Matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek.
5 5. İlköğretim matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Tür- kiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matema- tik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocuk- ta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapı- sal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
2 Matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de)
3 Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
4 Problem çözme, Polya’nın problem çözme adımları, dinamik-statik problem ayrımı
5 İlköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri
6 Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri
7 Çocukta sayı kavramının gelişimi, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri programdaki kazanımlara uygun etkinlik örnekleri
8 Ara sınav
9 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma, program kazanımlarına uygun doğal sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik etkinlik örnekleri
10 Doğal sayılarla çarpma ve bölme, program kazanımlarına uygun doğal sayılarla çarpma işlemine yönelik etkinlik örnekleri
11 Kesirler ve kesirlerle işlemler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri kesirlerin farlı anlamları, kesir modelleri, program kazanımlarına uygun örnek kesir etkinlikleri, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
12 Denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması, program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
13 Ondalık kesirler ve kesirlerin işlemleri, program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
14 Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.)
15 Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.)
16 Final Sınavı

1. İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5). Yaşar Baykul. Pegem Akademi. 2. Matematik Öğretimi. Murat Altun. Alfa Basım Yayım Dağıtım. 3. Matematiksel Düşünme. Cemal Yıldırım. Remzi Kitabevi. 4. Kavram Geliştirme: Gülten Ülgen. Nobel Yayın Dağıtım. 5. İlköğretimde karşılaşılan Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Editörler: Erhan Bingölbalı ve Mehmet Fatih Özmantar. Pegem Akademi. 6. İnternet kaynakları 7. MEB, Eğitim teknolojileri websitesi 8. Talim Terbiye websitesi (Hedef ve kazanımlar için) 9. Sanal öğrenme nesneleri: http://nlvm.usu.edu/, http://www.erolkarakirik.com/samap/, 10. NCTM kaynakları: http://illuminations.nctm.org/ 11. iXL uygulamaları: http://www.ixl.com/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 3 1 3
Derse Katılım 3 14 42
Bireysel Çalışma 2 14 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek