GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-MTS6 Matematik Eğitiminde Özdüzenleme Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin sonunda öğrenci bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları tanıyacak, bu kavramların matematik eğitimi için önemini bilecek ve matematik eğitimi ile bilişsel psikoloji arasındaki ilişkiyi anlayacaktır.


Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK


1 Öz düzenleme ve öz düzenlemeli öğrenmeye ilişkin kuramsal yapıları bilme,
2 Matematik öğretiminde öz düzenlemeli öğrenmeye uygun etkinlik hazırlayabilme,
3 Problem çözme-kurma ve akıl yürütme sürecindeki üstbilişsel süreçleri fark etme
4 Matematik öğretiminde üstbilişe dayalı öğretime uygun etkinlik hazırlayabilme,

Birinci Öğretim


yok


Yok


Dikkat, algı gibi psikoloji ile ilgili kavramları tanıma, matematik eğitimi için önemli olan biliş, üst biliş, öz-düzenleme kavramlarını bilme ve birbirinden ayırt edebilme, aritmetikten cebire geçiş sürecini bilişsel açıdan anlamlandırma, analojik akıl yürütmeyi bilme ve problemlere uygulama, çeşitli matematiksel akıl yürütme türlerini tanıma, matematiğin öğrenilmesine engel olabilecek bilişsel çarpıtma ve olumsuz otomatik düşünce kavramlarını tanıma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2 Sosyal Bilişsel Kuram
3 Öz düzenleme: Kuramsal Bakış
4 Biliş ve üst biliş
5 Öz-düzenleme
6 Akademik öz düzenleme Duygular ve öz düzenleme Öğretmen öz düzenlemesi
7 Öz düzenlemeli öğrenme modelleri
8 Ara Sınavlar
9 Öz düzenlemeli öğrenme ve etkinlik geliştirme
10 Harmanlanmış öğrenmeye dayalı öz düzenlemeli öğrenme etkinlikleri hazırlama
11 Öz düzenleme ve üstbiliş arasındaki ilişki. Üstbiliş: Kuramsal çervece
12 Problem çözme ve problem kurma sürecindeki üstbilişsel beceriler
13 Üstbilişsel IMPROVE tekniği ve bu teknikle ortaokul öğrencileri için etkinlik hazırlama
14 Üstbilişsel CRIME tekniği ve bu teknikle ortaokul öğrencileri için etkinlik hazırlama
15 Dersin genel değerlendirmesi
16 Final Sınavı

• Ağır, M. (2007). Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtma düzeyleri ile problem çözme becerileri ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış doktora tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi. • Akın, A. (2013). Güncel psikolojik kavramlar 1: Pozitif psikoloji. Sakaya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü • Akın, A. ve Abacı, R. (2011). Biliş ötesi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi. • Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. O. Gündüz) İstanbul: Kaknüs Yayınları. • Öztürk, M. (2017). Matematik öğretmeni ve öğretmen adaylarının ispat yapma süreçlerinin bilişsel açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 11 55
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 1 4 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 4 2 1 1 1 2 1
ÖÇ 3 1 1 1 3 2 1 1 2 1 1
ÖÇ 4 1 1 2 4 2 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek