Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-MTS11 | Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Bu ders matematik öğretmenliği öğrencilerine üstün yetenekli öğrencileri tanıtmayı, üstün yetenekli öğrencilere matematik öğretimi için etkinlik hazırlamayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
1 | üstün yetenekli öğrencileri tanıtmayı |
2 | üstün yetenekli öğrencilere matematik öğretimi için etkinlik hazırlamayı |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Özel Yetenekli Öğrenciler ve Matematik Öğretimi | ||
3 | Matematikte Özel Yeteneklilerin Tanılanması | ||
4 | Matematiksel Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | ||
5 | Türkiye’de ve Dünyada Özel Yetenekliler Eğitiminin Tarihçesi | ||
6 | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Gruplama Stratejileri | ||
7 | Hızlandırma Stratejileri | ||
8 | Zenginleştirme Stratejileri | ||
9 | Okul Tabanlı Zenginleştirme Modeli | ||
10 | Yetenek Araştırma Modeli | ||
11 | Türkiye’de Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Eğitim Modelleri | ||
12 | Dünyada Özel Yeteneklilerin Eğitimi Modelleri | ||
13 | Özel Yeteneklilerin Öğretmenlerinin Özellikleri ve Eğitimleri | ||
14 | Eğitim Programlarının ve Hizmetlerinin Değerlendirilmesi |
Sak, U. (2020). Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler. Pegem Akademi. Şendil Akar, Ş. & Batdal Karaduman, G. (2021). Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi. Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 5 | 11 | 55 |
Rapor Sunma | 5 | 4 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 |