| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ÜS1701.2B3 | Algoritma ve Programlama Mantığı (Teknik Bilimler MYO) | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Öğrencilere temel program geliştirme adımlarını öğretmek, programlama yöntemini ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını bir programlama dili ile göstermektir.
| 1 | akış diyagramlar |
| 2 | girdi-çıktı kavramları |
| 3 | döngüler |
| 4 | karar yapıları, |
| 5 | karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi |
| 6 | algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları |
| 7 | fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | akış diyagramlar | ||
| 2 | girdi-çıktı kavramları | ||
| 3 | döngüler | ||
| 4 | karar yapıları, | ||
| 5 | karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi | ||
| 6 | algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları | ||
| 7 | fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması | ||
| 8 | ARA SINAV | ||
| 9 | tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; | ||
| 10 | Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları. |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Gözlem | 3 | 2 | 6 |
| Gösterme | 3 | 2 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 54 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | ||||||||||
| ÖÇ 7 |