| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB-SEÇ8 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir. Ayrıca ders kapsamında formel programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formel program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Bahadır Gülden
| 1 | Program dışı faaliyetlerin ne olduğunu ve önemini açıklamak |
| 2 | Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını bilmek |
| 3 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler konuları incelenecektir. Bu dersin içeriği, program dışı faaliyetlerin tanımı, program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı, program dışı faaliyet türleri, program dışı faaliyetlerin öğrencilerin duyusal özelliklerine etkisi, program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme, program dışı faaliyetler, örtük program, örtük programın içeriği, örtük programın işlenmesi ve bireysel gelişimi (sosyal, duygusal, psiko-motor, ruhsal, bilişsel) kapsamaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | ||
| 2 | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler-temel kavramlar | ||
| 3 | Örtük program ile ilgili yaklaşımlar | ||
| 4 | Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program | ||
| 5 | Program dışı etkinlikler kapsamında somut olmayan kültürel miras unsurlarının potansiyeli | ||
| 6 | Serbest zaman etkinliklerini değerlendirme | ||
| 7 | Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi | ||
| 10 | Fiziksel aktivitenin program dışı etkinliklerle desteklenmesi | ||
| 11 | Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim/motivasyon ilişkisi | ||
| 12 | Program dışı faaliyetler ve duyusal gelişim ilişkisi | ||
| 13 | Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim ilişkisi | ||
| 14 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri | ||
| 15 | Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyetler/Genel değerlendirme | ||
| 16 | Final Sınavı |
• Eğitimde program dışı etkinlikler. Editörler: Necla Köksal & Zeynep Ayvaz-Tuncel. Pegem Akademi. • Kuramdan uygulamaya eğitimde program dışı etkinlikler. Editör: Adnan Küçükoğlu. Pegem Akademi.
Belirlenen etkinliklerin drama salonu, spor salonu, kültür merkezi ve açık alanlarda uygulanması ve öğrencilerin Türkçe öğretiminde kullanabileceği fırsatları fark etmesi
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
| Uygulama/Pratik | 6 | 1 | 6 |
| Tartışma | 3 | 2 | 6 |
| Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Okuma | 10 | 3 | 30 |
| Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 119 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 |
| ÖÇ 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 |