GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-TR405 Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


1. Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur. 2. Türkçe Dersi Öğretim Programlarında teknoloji kullanımına yönelik kazanımları fark eder. 3. Türkçe eğitiminde Web 2.0 Araçlarını kullanır.


Dr. Öğr. Üyesi Emrullah BANAZ


1 Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur.
2 Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Yeni okuryazarlıklardan olan medya okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, ekran okuryazarlığı kavramlarını bilir.
4 İnternet ve internetin tarihi gelişim süreçlerini bilir.
5 Güncel web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders kapsamında teknoloji ve teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımı, Web 2.0 araçları, güncel yapay zekâ araçlarına yönelik bilgilendirme yapmak


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar hakkında bilgi verilir. yok yok
2 Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi verilir (Alfabeye dayalı okuryazarlık, işlevsel okuryazarlık, eleştirel okuryazarlık bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık.) yok yok
3 Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlilikleri yok yok
4 Eğitimde teknoloji entegrasyonu (Fatih Projesi, EBA, YEĞİTEK)
5 İnternet ve Web 2.0 araçlarının Tarihsel gelişimi yok yok
6 Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 (2006, 2015, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programları) yok yok
7 Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 yok yok
8 Ara sınav yok yok
9 Dinleme eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları
10 Türkçe Eğitiminde Web 2.0 Araçları kullanımı yok yok
11 Konuşma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları yok yok
12 Okuma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları yok yok
13 Yazma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları
14 Dil bilgisi öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları yok yok
15 Final sınavı yok yok

Benzer, A. (2019). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. EBY Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 2 2 4
Soru-Yanıt 2 2 4
Bireysel Çalışma 7 7 49
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 7 49
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 3 3 4 3 2 3 4 3 3 3
ÖÇ 3 2 4 3 4 4 3 3 3 4 4 3 4
ÖÇ 4 4 4 4 3 4 4 4 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 3 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek