Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-TR405 | Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
1. Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur. 2. Türkçe Dersi Öğretim Programlarında teknoloji kullanımına yönelik kazanımları fark eder. 3. Türkçe eğitiminde Web 2.0 Araçlarını kullanır.
Dr. Öğr. Üyesi Emrullah BANAZ
1 | Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
2 | Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Yeni okuryazarlıklardan olan medya okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, ekran okuryazarlığı kavramlarını bilir. |
4 | İnternet ve internetin tarihi gelişim süreçlerini bilir. |
5 | Güncel web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Ders kapsamında teknoloji ve teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımı, Web 2.0 araçları, güncel yapay zekâ araçlarına yönelik bilgilendirme yapmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar hakkında bilgi verilir. | yok | yok |
2 | Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi verilir (Alfabeye dayalı okuryazarlık, işlevsel okuryazarlık, eleştirel okuryazarlık bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık.) | yok | yok |
3 | Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlilikleri | yok | yok |
4 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu (Fatih Projesi, EBA, YEĞİTEK) | ||
5 | İnternet ve Web 2.0 araçlarının Tarihsel gelişimi | yok | yok |
6 | Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 (2006, 2015, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programları) | yok | yok |
7 | Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 | yok | yok |
8 | Ara sınav | yok | yok |
9 | Dinleme eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | ||
10 | Türkçe Eğitiminde Web 2.0 Araçları kullanımı | yok | yok |
11 | Konuşma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | yok | yok |
12 | Okuma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | yok | yok |
13 | Yazma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | ||
14 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | yok | yok |
15 | Final sınavı | yok | yok |
Benzer, A. (2019). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. EBY Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |