| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FS0308.8 | Fen Bilgisinde Özel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, tartışmalı konular olarak tanımlanan, bilim ve teknoloji ile ilişkili, çözümüne yönelik bilimsel ve ahlaki akıl yürütme yapılması gereken ve iyi yapılandırılmamış problemler olan sosyo-bilimsel konular hakkında öğrencilerin fikir sahibi olmasıdır. Söz konusu güncel konuların fen bilgisi öğretim programına ve sınıf tartışmalarında nasıl uygulanabileceğini göstermek de dersin bir diğer amacıdır.
| 1 | Fen, teknoloji, toplum, çevre ve etik kavramları arasındaki ilişkiyi inceler. |
| 2 | Fen eğitiminde güncel ve sosyobilimsel konulara ilişkin fikir sahibi olur. |
| 3 | Gen teknolojisi ile ilgili bilgi toplar ve tartışır. Genetik uygulamaların günlük hayata getirdiği kolaylıkları örnekleyebilir. |
| 4 | Fen eğitiminde yer alan bazı özel konu ve temaların öğretim programında nasıl yer aldığını inceler. |
| 5 | Fen teknolojisinin gelişmesinin insanlara sayısız faydalar sağlarken bir takım sorunları da beraberinde getirdiğini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyobilimsel konular, fen ve teknoloji öğretim programı, alternatif ölçme değerlendirme teknikleri.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma- Dersin Tanıtımı- Dersin Amaçları- Dersin Dönemlik Planı- Öğrencilerin Sorumlulukları | ||
| 2 | Fen, teknoloji, toplum, çevre ve etik kavramları arasındaki ilişki nasıldır? | ||
| 3 | Sosyobilimsel konulara karşı bakış açısı ve problem çözme metodu ve tartışma kültürü nasıl olmalıdır? | ||
| 4 | Sağlığımız ve Besinlerimize Kimyasal Bakış | ||
| 5 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar | ||
| 6 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Klonlama | ||
| 7 | Kök Hücre Teknolojisi | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yaşam Sürecinde Kimya | ||
| 10 | İlaç Tedavisi ve Kan Kimyası | ||
| 11 | Görüntüleme Teknikleri ve Araçları | ||
| 12 | Kimyasal Maddeler (ilaçlar, boyalar, deterjanlar) ve Biyolojik Etkileri | ||
| 13 | Ödev Sunumları | ||
| 14 | Ödev Sunumları | ||
| 15 | Ödev Sunumları | ||
| 16 | Dönem sonu sınavı |
Fizikte Özel Konular - Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Ders Kitabı/ Mehmet Fatih Taşar, Pegem Akademi Yayıncılık Biyolojide Özel Konular/ Editör: Fikriye Polat, Pegem Akademi Yayıncılık Kimyada Özel Konular / Hüseyin Bağ, Ahmet Sürücü, Pegem Akademi Yayıncılık Fen ve Teknoloji Öğretimi / Editör:Mehmet Bahar, Pegem Akademi Yayıncılık
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
| Okuma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 91 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 |