GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞ109 Pazarlama Kanalları Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Pazarlama kanalları yönetimi dersi ile firmaların sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlamaları için pazarlama kanalları arasında etkili ilişki tasarlama, geliştirme, sürdürme ve geliştirme konularını bilimsel makale incelemeleri ile ele alınmasını amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK


1 Bu dersin sonunda öğrenci: Kanal tasarımını açıklayabilir
2 Kanal kurumlarını tanımlayabilir
3 Dağıtım kanalındaki farklı kurumlar arasındaki bağlılık ve ilişkilerini saptayabilir.
4 Kanal koordinasyonunu açıklayabilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Pazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi, Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi, Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu, Gap analizi, Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma, Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi, Dağıtımda stratejik ortaklıklar, Dağıtımda dikey bütünleşme, Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar, Perakendecilik, Toptancılık, Franchising, Tedarik zinciri yönetimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama kanalları: yapı, işlev ve analiz çerçevesi
2 Pazarlama kanal tasarımı için bölümlendirme,: Hizmet çıktıları
3 Tedarik yönlü kanal analizi: kanal akışı ve verimlilik analizi
4 Tedarik yönlü kanal analizi: kanal yapısı ve yoğunluğu
5 Gap analizi
6 Kanal gücü: kazanma, kullanma, koruma
7 Ara sınav
8 Kanal koordinasyonunu artırmak için çatışma yönetimi
9 Dağıtımda stratejik ortaklıklar
10 Dağıtımda dikey bütünleşme
11 Pazarlama kanal politikasında yasal kısıtlar
12 Perakendecilik
13 Toptancılık
14 Franchising
15 Makale incelemeleri
16 final sınavı

Anne Coughlan, Erin Anderson, Louis W. Stern, Adel El-Ansary (2006), Marketing Channels, 7/E, Prentice Hall Berman, Barry (1996), Marketing Channels. New York: John Wiley and Sons Inc. Bilimsel makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 169

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 3 3 2 2 3
ÖÇ 2 2 2 3 3 4 3
ÖÇ 3 3 3 2 2 4 3
ÖÇ 4 5 4 2 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek