GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞ112 Pazarlama Araştırması Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Pazarlama araştırması yönetimi ve planlaması bilgilerini vermek.


Doç. Dr. Adnan KARA


1 Pazarlama araştırmalarında kullanılan yöntemleri listeleyebilirler.
2 Pazarlama araştırmalarında kullanılan her bir yöntemin firma faaliyetleri üzerindeki etkisini tahmin edebilirler.
3 Firmanın amaçlarına en uygun pazarlama araştırmasına yönelik istatistiksel teknikleri kullanabilirler.
4 İstatistiksel teknikler aracılığıyla elde edilen sonuçların işletme amaçlarına uygunluğunu inceleyebilirler.
5 Kullanılan tekniklerden elde edilen sonuçlara göre işletme faaliyetlerini yeniden düzenleyebilirler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama araştırmalarının önemi, karar modelleri, hipotez testleri, örnekleme süreci ve çeşitleri, ölçme ve ölçekleme, bilgi toplama yöntem ve araçları, analiz yöntemleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama araştırmasının tanımı ve içeriği
2 Pazarlama araştırması sürecinin aşamaları
3 Keşifsel araştırmalar ve kalitatif çalışmalar
4 İkincil veri toplama
5 Anketle veri toplama
6 Araştırma tasarımı ve hata kaynakları
7 Gözlemle veri toplama
8 Deneyle veri toplama
9 Arasınav
10 Ölçme ve ölçekleme
11 Anket tasarımı
12 Örnekleme
13 Frekans dağılımları ve hipotez testleri
14 Önem derecesi ve istatistiksel güç
15 Sayısal ve sayısal olmayan testler
16 Dönem sonu sınavı

Pazarlama Araştırmaları - Dr. A. Ercan Gegez




Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 17 51
Final Sınavı 3 10 30
Derse Katılım 1 1 1
Bireysel Çalışma 11 7 77
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 1 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 165

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 3 3 2 2 3
ÖÇ 2 3 3 3 2 2 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 3 3 2 2
ÖÇ 5 5 4 5 5 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek