Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ126 | Çok Amaçlı Karar Verme Yöntemleri II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bulanık Çok kriterli karar verme yöntemleri (FMCDM) içerisinde yer alan Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (Fuzzy AHP) , Bulanık Analitik Ağ Süreci (Fuzzy ANP) , Bulanık TOPSIS yöntemi (Fuzzy TOPSIS) , Bulanık Veri Zarflama Analizi (Fuzzy DEA) , ve Bulanık Hedef Programlama (Fuzzy Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır.
Doç. Dr. Hakan Pabuçcu
1 | bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler. |
2 | karar vericiler tarafından kullanılan bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler. |
3 | gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler. |
4 | bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler. |
5 | bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler. |
Birinci Öğretim
none
none
Fuzzy AHP (Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci) , Fuzzy ANP (Bulanık Analitik Ağ Süreci) , Fuzzy TOPSIS, Fuzzy VZA (Bulanık Veri Zarflama Analizi) , Bulanık Hedef Programlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve içerik | ||
2 | Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS)'nin teorik çerçevesi | ||
3 | BAHS için örnek uygulama | ||
4 | BAHS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi | ||
5 | Bulanık Analitik Ağ Süreci(BAAS)'nin teorik çerçevesi | ||
6 | BAAS İçin örnek uygulama | ||
7 | BAAS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi | ||
8 | Bulanık TOPSIS'in teorik çerçevesi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Bulanık TOPSIS İçin Örnek Uygulama | ||
11 | Bulanık VZA'nın teorik çerçevesi | ||
12 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | ||
13 | Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama | ||
14 | final sınavı |
Saaty, T.L., 1999, Theory and Applications of the Analytic Network Process: Decision Making with Benefits, Opportunities, Costs, and Risks, RWS Publications Chen, S.J., Hwang, C.L. 1992, Fuzzy Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications, Berlin: Springer-Verlag.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
none
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 171 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 4 |