GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İŞ126 Çok Amaçlı Karar Verme Yöntemleri II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bulanık Çok kriterli karar verme yöntemleri (FMCDM) içerisinde yer alan Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (Fuzzy AHP) , Bulanık Analitik Ağ Süreci (Fuzzy ANP) , Bulanık TOPSIS yöntemi (Fuzzy TOPSIS) , Bulanık Veri Zarflama Analizi (Fuzzy DEA) , ve Bulanık Hedef Programlama (Fuzzy Goal Programming) yaklaşımlarını üretim/yöneylem araştırması problemlerinin çözümünde kullanmaktır.


Doç. Dr. Hakan Pabuçcu


1 bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri içerisinde kullanılan en temel teknikleri tanımlayabilirler.
2 karar vericiler tarafından kullanılan bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinin herbirinin firma başarısı üzerindeki etkisini tahmin edebilirler.
3 gerçek yaşam problemlerinin çözümünde analitik karar verme tekniklerini kullanabilirler.
4 bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerini kullanarak firmanın ihtiyaçlarına, amaçlarına, ve beklentilerine en uygun yöntemi belirleyebilirler.
5 bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinden elde edilen bilgilere dayalı olarak sonuçları özetleyebilirler.

Birinci Öğretim


none


none


Fuzzy AHP (Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci) , Fuzzy ANP (Bulanık Analitik Ağ Süreci) , Fuzzy TOPSIS, Fuzzy VZA (Bulanık Veri Zarflama Analizi) , Bulanık Hedef Programlama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders tanıtımı ve içerik
2 Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS)'nin teorik çerçevesi
3 BAHS için örnek uygulama
4 BAHS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi
5 Bulanık Analitik Ağ Süreci(BAAS)'nin teorik çerçevesi
6 BAAS İçin örnek uygulama
7 BAAS problemlerinin excel yardımıyla çözülmesi
8 Bulanık TOPSIS'in teorik çerçevesi
9 Ara sınav
10 Bulanık TOPSIS İçin Örnek Uygulama
11 Bulanık VZA'nın teorik çerçevesi
12 Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama
13 Bulanık VZA İçin Örnek Uygulama
14 final sınavı

Saaty, T.L., 1999, Theory and Applications of the Analytic Network Process: Decision Making with Benefits, Opportunities, Costs, and Risks, RWS Publications Chen, S.J., Hwang, C.L. 1992, Fuzzy Multiple Attribute Decision Making Methods and Applications, Berlin: Springer-Verlag.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

none


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Toplam İş Yükü (saat) 171

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 1 2 5 4 4
ÖÇ 2 5 2 1 5 5 5
ÖÇ 3 4 2 2 5 5 5
ÖÇ 4 5 2 2 5 4 4
ÖÇ 5 5 1 2 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek