Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ134A | Çatışma Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yaşamın her alanında; iş yaşamında ve iş dışı yaşamda zaman yönetimi bilincini kazandırmak, özellikle bilgi toplumunun gereklerine uygun olarak, bütüncül bir zaman anlayışını kazandırmak ve negatif stresi azaltmanın, pozitif stresi muhafaza etmenin yollarını aktarmaktır.
Prof. Dr. Cem KAHYA
1 | İş hayatının gereklerini öğretir. İş disiplinini öğretir. Plan yapmanın önemini öğretir. İş hayatına uyumu kolaylaştırır |
2 | Özel yaşamı düzenlemeye katkı sağlar Yaşama bakışta, bütüncül bir açıı kazandırır. Birçok şeyi bir arada yapma becerisi kazandırır |
3 | Yönetim ve organizasyon bilgilerine destek olabilecek 10) Stresi azaltmayı öğretir. |
4 | Bireyi hızlandırarak, bilgi çağına uyumlu hale getirir. |
5 | Biyoritme uygun bir yaşam düzeni oluşturmayı öğretir. Zaman yönetimi-biyoritm-sağlıklı yaşam ilişkisini öğretir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
In every aspect of life; To gain the awareness of time management in business and non-business life, especially in accordance with the requirements of the information society, to gain a holistic understanding of time and to reduce negative stress, to protect the positive stress.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Konuya ilişkin temel kavramlar, zaman-yönetim ilişkisi , zaman anlayışının tarihi | ||
2 | Fiziksel zaman, psikolojik zaman, sosyal zaman | ||
3 | Zaman yönetimi anlayışındaki değişim, Bilgi çağında yeni bir zaman anlayışı | ||
4 | Zaman yönetimi sayesinde, bireyi ve organizasyonu güçlendirme | ||
5 | Zaman yönetiminin organizasyonel düzen ve düzensizlik üzerindeki etkisi | ||
6 | Amaçlar konusuna yeni bir yaklaşım, işler sıralanmalı mı? | ||
7 | Öncelikler konusuna yeni bir yaklaşım | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Planlama | ||
10 | İş zamanı, iş dışı zaman | ||
11 | Biyoritm ve biyoritme uygun yaşam düzeni, çalışma hayatı ve bir program örneği | ||
12 | Nitelikli zaman ve zamanın niceliksel yönü | ||
13 | Stres ve stres kaynakları, olumlu ve olumsuz stres, stresi azaltma teknikleri | ||
14 | Tekrar ve tartışma | ||
15 | Sınava hazırlık | ||
16 | final sınavı |
TUTAR, Hasan, 2011, Zaman Yönetimi, Seçkin Yayınevi SABUNCUOĞLU, Zeyyat vd., 2010, Zaman Yönetimi, Seçkin Yayınevi TUTAR, Hasan, 2011, Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi BRAHAM, J. Braham, Stres Yönetimi- Ateş Sakin Kalmanın Yolları, Hayat Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 |