GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FB138 Fen Bilimlerinde Kavram Yanılgıları, Tespiti ve Giderilmesi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Fen bilimlerinde kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavratmak, fen bilimleri öğretiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavratmak, fen bilimleri öğretiminde yaygın olarak kullanılan kavram yanılgıları tespit etmesini sağlayıp, kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikleri kavratmaktır.


Prof. Dr. Fatih GÜRBÜZ


1 Kavramın tanımı ve kavramların sınıflandırılmasını anlar ve açıklar
2 Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemleri anlar ve farklılıkları belirler, kavramların özellikleri ve kavramların aşamalılığını anlar ve açıklar.
3 Kavram öğrenme yolları, kavram öğrenme sınırlılıklarını, kavram öğretimi ve kavram oluşturmayı anlar ve yorum yapar
4 Kavram geliştirme süreçlerini anlar ve yorum yapar.
5 Kavram yanılgılarının tespitini yapar ve kavram yanılgılarının giderilmesini anlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fen bilimleri öğretiminde kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavratılmasını sağlayarak öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını belirleyip, bu kavram yanılgılarının giderilmesini anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, kavram haritaları, zihinsel şemalar, V diyagramı, öğretim halkaları, çatışma haritaları, çizimler ve benzerleri öğretim teknikleriyle giderilmesini sağlamaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2 Fen bilgisi öğretiminde öğrenme
3 Fen bilgisi öğretiminde kavram öğretiminin önemi
4 Kavramlar arası ilişkiler ve kavramsal sistemler
5 Kavramların aşamalığı
6 Fen bilgisi öğretiminde sıklıkla kullanılan kavram yanılgıları
7 Kavram yanılgısı, hata ve bilgi eksiklikleri arasındaki farklar
8 Vize Sınavı
9 Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavramsal değişim metinleri
10 Kavram yanılgılarını tespitinde kullanılan iki ve üç aşamalı teşhis testleri
11 Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavramsal değişim metinleri
12 Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan çürütme metinleri
13 Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavram karikatürleri ve kavram çarkı diyagramı
14 Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan kavram haritaları ve zihin haritaları
15 Kavram yanılgıları giderilmesinde kullanılan yapılandırılmış grid, balık kılçığı, kavram ağları
16 Final sınavı

Kuramdan Uygulamaya Fen Bilgisi öğretimi Çepni Ve Diğerleri (2005). PagemAYayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 6 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 6 54
Performans 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 189

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 4 1 4 4 2 1 2 5 3 4
ÖÇ 2 3 2 5 3 4 2 2 3 5 1 3
ÖÇ 3 3 4 3 4 3 3 3 1 2 2 3
ÖÇ 4 3 2 5 3 4 5 3 3 5 5 3
ÖÇ 5 3 5 5 3 5 1 1 3 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek