Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE156Y | Mecmua ve Cönk İncelemeleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Mecmuaların ve cönklerin edebiyat tarihi araştırmalarında kaynak olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmek, bu eserlerin neşri, tasnifi ve incelenmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dr. Öğr. Üyesi Merve Büyükada
1 | Klasik Türk edebiyatı ve halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi edinirler. |
2 | Mecmuaların tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar. |
3 | Mecmuaların şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler |
4 | Klasik Türk edebiyatı araştırmalarında mecmuaları nasıl kullanacaklarını öğrenirler. |
5 | Mecmua metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve mecmuaları sınıflandırabilirler. |
6 | Cönklerin tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar. Cönklerin şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler. Halk edebiyatında cönkleri nasıl kullanacaklarını kavrarlar. Cönk metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve onları sınıflandırabilirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Türk edebiyatının önemli kaynaklarından olan mecmuaların ve cönklerin tanıtımı, mecmua ve cönk türleri, mecmuaların ve cönklerin muhtevası, şiir mecmuaları, mecmualarının ve cönklerin edebiyat tarihi açısından önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mecmuanın tanımı ve içerik özellikleri. | ||
2 | Mecmualardan yararlanma yöntemleri. | ||
3 | Cöngün tanımı ve içerik özellikleri. | ||
4 | Cönklerden istifade etme yöntemleri. | ||
5 | Cönk ve Mecmualar Üzerine Bibliyografya Çalışmaları | ||
6 | Mecmua metinlerinden örnekler okuma. | ||
7 | Mecmua metinlerinden örnekler okuma. | ||
8 | Ara sınavlar | ||
9 | Cönk metinlerinden örnekler okuma. | ||
10 | Cönk metinlerinden örnekler okuma. | ||
11 | Cönk ve Mecmua Örnek Metinler | ||
12 | Cönk ve Mecmua Örnek Metinler | ||
13 | Mecmua ve Cönklerin tasnifi | ||
14 | Mecmua ve Cönklerin tasnifi | ||
15 | Mecmualar ve cönkler hakkında yapılan çalışmalar. | ||
16 | Final Sınavları |
1. KÖKSAL, M. F. (2012). “Şiir Mecmualarının Önemi ve ‘Mecmûaların Sistematik Tasnifi Projesi’(MESTAP)”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, Turkuaz Yay., İstanbul, s. 409-431. 2. GÜRBÜZ, M. (2012). “Şiir Mecmûaları Üzerine Bir Tasnif Denemesi”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s. 97-112. 3. KILIÇ, A. (2012). “Mecmua Tasnifine Dair”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s.75-96. 4. Aydemir, Y. (2007). "Metin Neşrinde Mecmuaların Rolü ve Karşılaşılan Problemler", Turkish Studies, 2(3)Summer, s. 122-137. 5. Cunbur, M. (1974). "Folklor Araştırmalarında Cönklerin Yeri”. Uluslararası Türk Folklor Semineri Bildiriler, Ankara, s. 69-73 6. Elçin, Ş. (1988). “Cönkler ve Mecmualar Üzerine”. Halk Edebiyatı Araştırmaları, C:1, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. 7. GÖKYAY, O. Ş. (1993). “Cönk”, DİA, Türkiye Diyanet Vakfı Yay. C. 8, İstanbul s. 73-75.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |