GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE156Y Mecmua ve Cönk İncelemeleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Mecmuaların ve cönklerin edebiyat tarihi araştırmalarında kaynak olarak nasıl kullanılabileceğini öğrenmek, bu eserlerin neşri, tasnifi ve incelenmesi hakkında bilgi sahibi olmak.


Dr. Öğr. Üyesi Merve Büyükada


1 Klasik Türk edebiyatı ve halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi edinirler.
2 Mecmuaların tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar.
3 Mecmuaların şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler
4 Klasik Türk edebiyatı araştırmalarında mecmuaları nasıl kullanacaklarını öğrenirler.
5 Mecmua metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve mecmuaları sınıflandırabilirler.
6 Cönklerin tanımı ve tarihi gelişimi hakkında fikir sahibi olurlar. Cönklerin şekil ve muhteva özelliklerini öğrenirler. Halk edebiyatında cönkleri nasıl kullanacaklarını kavrarlar. Cönk metinlerini okuyabilir, analiz edebilir ve onları sınıflandırabilirler.

Birinci Öğretim



Yok


Türk edebiyatının önemli kaynaklarından olan mecmuaların ve cönklerin tanıtımı, mecmua ve cönk türleri, mecmuaların ve cönklerin muhtevası, şiir mecmuaları, mecmualarının ve cönklerin edebiyat tarihi açısından önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Mecmuanın tanımı ve içerik özellikleri.
2 Mecmualardan yararlanma yöntemleri.
3 Cöngün tanımı ve içerik özellikleri.
4 Cönklerden istifade etme yöntemleri.
5 Cönk ve Mecmualar Üzerine Bibliyografya Çalışmaları
6 Mecmua metinlerinden örnekler okuma.
7 Mecmua metinlerinden örnekler okuma.
8 Ara sınavlar
9 Cönk metinlerinden örnekler okuma.
10 Cönk metinlerinden örnekler okuma.
11 Cönk ve Mecmua Örnek Metinler
12 Cönk ve Mecmua Örnek Metinler
13 Mecmua ve Cönklerin tasnifi
14 Mecmua ve Cönklerin tasnifi
15 Mecmualar ve cönkler hakkında yapılan çalışmalar.
16 Final Sınavları

1. KÖKSAL, M. F. (2012). “Şiir Mecmualarının Önemi ve ‘Mecmûaların Sistematik Tasnifi Projesi’(MESTAP)”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, Turkuaz Yay., İstanbul, s. 409-431. 2. GÜRBÜZ, M. (2012). “Şiir Mecmûaları Üzerine Bir Tasnif Denemesi”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s. 97-112. 3. KILIÇ, A. (2012). “Mecmua Tasnifine Dair”, Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları VII Mecmûa: Osmanlı Edebiyatının Kırkambarı, (haz. Hatice Aynur vd.), Turkuaz Yay., İstanbul, s.75-96. 4. Aydemir, Y. (2007). "Metin Neşrinde Mecmuaların Rolü ve Karşılaşılan Problemler", Turkish Studies, 2(3)Summer, s. 122-137. 5. Cunbur, M. (1974). "Folklor Araştırmalarında Cönklerin Yeri”. Uluslararası Türk Folklor Semineri Bildiriler, Ankara, s. 69-73 6. Elçin, Ş. (1988). “Cönkler ve Mecmualar Üzerine”. Halk Edebiyatı Araştırmaları, C:1, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. 7. GÖKYAY, O. Ş. (1993). “Cönk”, DİA, Türkiye Diyanet Vakfı Yay. C. 8, İstanbul s. 73-75.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 1 7 7
Proje Hazırlama 5 4 20
Proje Sunma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 6 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 5 4 5 5
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 3 5 5 4
ÖÇ 6 4 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek