GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BES158Y Sporda Yapay Zeka Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı, öğrencilere yapay zeka disiplini içerisindeki esas teknik ve metodolojiler hakkında bilgi sunmak ve öğrencilerin bu teknikleri Spor Bilimleri alanında etkili bir şekilde kullanma yetkinliğini kazanmalarını sağlamak ve Yapay ZekanınSpor Bilimlerinde meydana getirdiği değişiklikleri Bilimsel açıdan tartışmak ve yeni yaklaşımlar, bu alandaki uygulamalar ele alınacaktır..


Dr.Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR


1 Yapay zeka alanındaki temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
2 Yapay Zeka Teknolojilerinin Spor Alanında getirdiği güncel yaklaşımları edinir.
3 Yapay zeka alanındaki temel yöntemleri kullanarak Spor Bilimleri alanında kullanım becerisi edinebilir
4 Zeki yazılımlar geliştirme (yazılımlara zeka katma) yeteneği kazanır
5 Yapay zekanın temel prensiplerini açıklayabilir.

Birinci Öğretim


Bu derse katılım için herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.


yok


Yapay zeka disiplini içerisindeki temel kavramlar ve yöntemler, yapay zeka aracılığıyla problemlerin çözümüne yönelik kullanılan teknikler, probleme özgü bilgileri kullanan ve kullanmayan arama stratejileri, yerel arama yöntemleri ve simüle edilmiş algoritmaları, meta-sezgisel algoritmalar, yapay sinir ağlarının temel ilkeleri, oyun problemleri ve bu bağlamda bu tekniklerin spor bilimleri alanında, performans ölçüm testlerinde kullanım alanları yönelik bilgi temsili ve mantıksal çıkarım yöntemleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders oryantasyonu tanıtımı
2 Yapay zeka kavramına giriş
3 Temel Kavramlar, Yapay Zeka tarihine giriş
4 Yapay Zeka Teknikleri ile Problem Çözme ve Arama Algoritmalarındaki Güncel Yaklaşımlar
5 Eğitim Alanlarında Yapay Zeka Uygulama Alanları
6 Yapay Zeka Uygulama Programlarına Bakış
7 Sporda Yapay Zeka Uygulama Alanları
8 Ara Sınav- Vize
9 Makine öğrenmesi algoritmaları
10 Sporda Yapay Zeka İle Skor Tahmin Uygulaması
11 AR kavramına giriş
12 Sporda AR uygulamaları
13 Öğrenci Proje Sunumları
14 Genel Değerlendirme
15 General Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu Sınavı- Final

Tegmark, M. (2019). Yaşam 3.0 Yapay Zekâ Çağında İnsan Olmak, çev. Ekin Can Göksoy. İstanbul: Pegasus Yayınları, 1 Russell, S. and Norvig, P. 2010. Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd edition. Pearson. Yılmaz, A. (2017). Yapay zekâ. İstanbul: Kodlab. Balkaya, E. (2021). Andrew McAfee ve Erik Brynjolfsson, Makine-Platform-Kitle: Dijital Geleceği Kucaklamak, İstanbul: Optimist Yayın Grubu, 2018, 423 s. Artificial Intelligence, Patrick H. Winston, Addison-Wesley, N. Öztürk, “Yapay Zeka Ders Notu”. P.H. Winston, “Artificial Intelligence”. K. Parsaye, M. Chignell, “Expert Systems for Experts”.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 4 8 32
Bireysel Çalışma 8 5 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 6 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 2 3 3 4 3 3
ÖÇ 2 2 2 2 3 3 3
ÖÇ 3 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 4 2 3 3 2 4 3
ÖÇ 5 3 2 3 4 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek