GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBK108Y Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, siyaset ve bürokrasi arasındaki ilişkileri tarihsel bir perspektif çerçevesinde kavrar


Doç. Dr. Sinan YAZICI


1 Kamu yönetim alanındaki güncel sorunları algılayarak, yorumlar yapmak ve çözümler önerebilmek.
2 Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımları bilir ve tartışır.
3 Dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel eğilimleri anlar ve tartışmalara katılır.
4 Özel-Kamu kurumlarında yeni yönetim tekniklerini uygulayabilme
5 Eleştirel bir tarzda yeni yönetim teknikleri ve yönetimde yeni yaklaşım ve uygulamalarını sorgulanabilmesi

Birinci Öğretim



Yok


Kamu yönetiminde klasik ve çağdaş teorik yaklaşımlar; kamu yönetiminde yeni konular, kavramlar ve kurumlar; dünyada ve Türkiye'de kamu yönetimi reformlarına ilişkin güncel eğilimler ve tartışmalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1.Hafta: Temel Kavramlar /Devlet, Rekabet, inovasyon ve kamu yönetimi
2 2.Hafta: Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı
3 3.Hafta: Yeni Kamu Yönetimini oluşturan Teorileri “kamu yararı bağlamında” değerlendirme
4 4.Hafta: Post Bürokratik Kamu Yönetimi
5 5.Hafta: Kamu Yönetiminde Yönetişim ve hesap verebilirlik
6 6.Hafta: Kamu Politikası Yaklaşımı Temel Kavramlar ve Süreçler
7 7.Hafta: Kamu Politikası Analizi ve karar verme
8 8.Hafta: Vize Sınavı
9 9.Hafta: Kamu Performans Yönetimi
10 10. Hafta: Kamu Yönetimi ve Stratejik Yönetim
11 11: Hafta: Stratejik Plan ve Önemi
12 12: Hafta: E-devlet Uygulamaları ve Türkiye
13 13: Hafta: 4. Sanayi Devrimi, Kamu Yönetimi ve Türkiye
14 14. Hafta: Kamu Yönetiminin Geleceği üzerine tartışmalar
15 Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar dersinin genel değerlendirilmesinin yapılması
16 Final sınavı

Yazıcı, S. (2018). İnovasyon, Rekabet Ve Devlet. Electronic Turkish Studies, 13(13). Balcı, A., Nohutçu, A., Öztürk, N. K., & Coşkun, B. (2003). Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Bilgiç, V. (2003). Yeni kamu yönetimi anlayışı. Kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, 25-38. Genç, F. N. (2009). Türk kamu yönetiminde stratejik planlama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (23). Araza, A., & Aslan, G. (2014). Post-modernizm ve post-bürokratik örgüt formları. Akçakaya, M. (2016). WEBER'İN BÜROKRASİ KURAMININ BUGÜNÜ VE GELECEĞİ. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(8), 275-295.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 20
Seminer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Seminer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Okuma 12 3 36
Ev Ödevi 2 14 28
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 3 3 3
ÖÇ 2 4 3 3 3 2 4 3 3
ÖÇ 3 4 3 4 3 3 4 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek