Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK110Y | Türk Demokrasi Süreci Üzerine Tartışmalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkiye'nin demokrasi sürecini analiz etmek
Doç. Dr. İsmail DURSUNOĞLU
1 | Demokrasi hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Türkiye’nin demokrasi sürecini analiz etmek |
3 | Türk demokrasini eleştirel biçimde yorumlamak |
4 | Türk demokrasisine yönelik önerilerde bulunmak |
Birinci Öğretim
Yok
Türk demokrasinin dünü, bugünü ve yarını üzerine değerlendirmeler yapmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Demokrasi Kavramı | ||
2 | Demokrasi Tarihi | ||
3 | Batı’da Demokrasinin Serüveni | ||
4 | Siyasal Düşüncede Demokrasi | ||
5 | Demokrasinin Üstünlükleri | ||
6 | Demokrasinin İlkeleri | ||
7 | Türk Modernleşmesi | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Tek Parti Dönemi Demokrasi | ||
10 | 1950 Sonrası Demokrasi | ||
11 | 1980 Sonrası Demokrasi | ||
12 | Türkiye'de Demokrasi Kültürü | ||
13 | Öğrenci Sunumları | ||
14 | Öğrenci Sunumlar | ||
15 | Öğrenci Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Arkadaş Yayınları. İsmail Dursunoğlu, Türkiye'de Demokrasi: Süreç Yapı Tartışmalar, Efe Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Performans | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |