Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK124Y | Medya ve İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin medya gündemini belirleyen konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve medya metinlerini eleştirel analize tabi tutmalarına yardımcı olmaktır. İletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Gökhan KÖMÜR
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla destekleyecek ve uygulamalı bilgilere sahip olacak. |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanacak. |
3 | İletişim ortamları ve araçları hakkında mesleki bilgiye sahiptir. |
4 | Alan ile ilişkili bilgi kaynaklarını ve teknolojileri kullanır. |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
8 | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder. |
9 | Ulusal ve uluslararası gündemdeki gelişmeleri izler. |
10 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Bu ders, öğrencilere iletişimin farklı biçim ve araçlarını anlamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve yöntemsel beceriyi sağlar. Ders, interdisipliner bir alan olan iletişim çalışmalarının temel konu ve sınırlarını tanımlar ve öğrencilerin medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmalarına yardımcı olur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Medya ve İletişim Kavramlarına Giriş İletişim nedir? Medya türleri ve işlevleri Geleneksel ve dijital medya arasındaki farklar | yok | yok |
2 | İletişim Süreci ve Modelleri İletişim sürecinin bileşenleri Shannon-Weaver, Lasswell ve diğer iletişim modelleri | yok | yok |
3 | Medya Tarihi ve Gelişimi Medyanın tarihsel gelişimi Yazının bulunmasından günümüze medya | yok | yok |
4 | Geleneksel Medya: Basın, Radyo ve Televizyon Basılı medyanın önemi Radyo ve televizyonun toplumsal etkileri | yok | yok |
5 | Dijital Medya ve Yeni Medya Teknolojileri Dijitalleşme süreci Sosyal medya ve Web 2.0'ın yükselişi | yok | yok |
6 | Medya Etiği ve Sorumlulukları Medyada etik ilkeler Yanlılık, dezenformasyon ve habercilik etiği | Yok | Yok |
7 | Medya ve Kamuoyu Kamuoyu oluşturma sürecinde medyanın rolü Propaganda ve algı yönetimi | yok | yok |
8 | Ara Sınav | yok | yok |
9 | Kültür ve Medya Medya ve kültürel çeşitlilik Kültürel ürünlerin medyada temsili | yok | yok |
10 | Medyada Dil ve Söylem Medyanın dil kullanımı Söylem analizi ve eleştirel medya okuryazarlığı | yok | yok |
11 | Reklamcılık ve Halkla İlişkilerde Medya Kullanımı Medyanın reklam kampanyalarındaki yeri Halkla ilişkiler stratejilerinde medyanın rolü | yok | yok |
12 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet Cinsiyet rolleri ve medyada temsili Medyada toplumsal cinsiyet eşitliği tartışmaları | yok | yok |
13 | Medyada Çocuk ve Gençlik Çocuklar ve gençler üzerindeki medya etkileri Medyada şiddet, bağımlılık ve çocuk koruma politikaları | yok | yok |
14 | Medya ve Hukuk Medyada sansür, ifade özgürlüğü ve telif hakları Yasal düzenlemeler ve medya politikaları | yok | yok |
15 | Geleceğin Medyası ve Yeni Trendler Yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve medya Medyanın geleceği: Olasılıklar ve riskler | yok | yok |
-Kitle İletişim Kuramları- Levent Yaylagül -Kitle İletişim Kuramları- Kavramlar, Okullar, Modeller- Burak Özçetin Medya Çalışmaları -Dan Laughey
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |