Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK140Y | Kamu Diplomasisinde Yenilikçi Uygulamalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Türkiye başta olmak üzere dünya siyasetinin küresel aktörlerinin yenilikçi kamu diplomasisi uygulamalarını tartışmak, modellemek ve yenilikçi uygulama alanlarına ilişkin akademik çerçeveler geliştirmek için temel yeterlikleri öğrencilere kazandırmaktır.
Doç. Dr. Savaş KESKİN
1 | Kamu Diplomasisinin kuramsal ve kavramsal yapısının akademik ve pratik bilgisi. |
2 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi uygulamalarını kavrama , yorumlama ve geliştirmenin akademik ve pratik bilgisi. |
3 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi uygulamaları tasarlama, uygulama ve değerlendirme bilgisi |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Ders kapsamında kamu diplomasisinin etkileşimli akademik alanları arasında yer alan halkla ilişkiler, algı yönetimi ve hakikat sonrası strateji kavramları da ders içi anlatımlara ve tartışmalara dahil edilecektir.
Bu ders kapsamında Kamu Diplomasisinin geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar odağındaki kavramsal ve kuramsal açıklamalarının yanı sıra, yenilikçi uygulamaların etki alanına ilişkin verilere ve kuramlara yer verilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kamu Diplomasisinin Kavramsal ve Kuramsal Dayanakları | ||
2 | Kamu Diplomasisinden Yeni Kamu Diplomasisine Geçişte Dönüşen Kuram ve Uygulama Paradigması | ||
3 | Kamu Diplomasisinde Yenilikçi Uygulamalar Geliştirmenin Gerekçeleri ve Olanakları | ||
4 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Örnek Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Kuramsal Dayanakları | ||
5 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Örnek Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Kuramsal Dayanakları | ||
6 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Örnek Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Kuramsal Dayanakları | ||
7 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Örnek Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Kuramsal Dayanakları | ||
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Uygulama Tasarımında Safhalar: Araştırma | Saha yoklaması ve Türkiye'nin mevcut uygulamalarının kapsam ve etki araştırması. | |
10 | Kamu Diplomasisinde Yenilikçi Uygulama Tasarımının Safhaları: Planlama | Yenilikçi Bir Model İçin Planlamanın İlk Safhası | |
11 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Uygulamalası Geliştirme Süreçlerine Planlama Detayları | Yeni bir Kamu Diplomasisi Uygulama Modeli İçin Planlama Çalışmaları | |
12 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Uygulamaları Geliştirme Sürecinde Aksiyon Planı Tasarımı | Aksiyon Süreç Tasarımı Geliştirme Çalışması | |
13 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Uygulamaları Geliştirme Sürecinde Ölçüm ve Değerlendirme | ||
14 | Yenilikçi Kamu Diplomasisi Uygulamaları için Ölçüm ve Değerlendirme Yöntemleri | ||
15 | Genel Kuramsal Çerçeve ve Türkiye için Kamu Diplomasisinin Geleceği | Geliştirilen Yenilikçi Kamu Diplomasisi Uygulaması İçin Ölçüm ve Değerlendirme Çalışması | |
16 | Final Sınavı |
Ders kapsamında ilk olarak önerilen kaynak, öğretim elemanının Reaksiyon videoları ve ASMR kültürü ağlarına ilişkin çalışmalarını kapsayan külliyattır. Ayrıca kamu diplomasisinin anlaşılmasını kolaylaştıracak olan temel eserler ve diğer kaynaklar da derse konu edilecektir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Staj gerektirmez.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 167 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 |