Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK133Y | Yapay Zeka ve Toplumsal Değişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, yapay zekânın bir sosyal aktör, sistem ve üretici güç olarak eklemlendiği dijitalleşmiş toplumlardaki bireysel ve kolektif değişimleri okuma ve öngörme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır. Yapay zekânın toplumsal fonksiyonlarını kontrol etme, yönetme ve iyileştirme yönlü kuramsal bilgiler kazandırmayı da amaçlayan ders, sosyolojik, antropolojik, psikolojik, sanatsal ve iletişim bilimsel bir disiplinler arası izlek içerecektir.
Doç. Dr. Savaş Keskin
1 | 1. Yapay zekânın mekanik işlevlerinin yanı sıra sosyo-kültürel işlevlerinin ve sınıfsal konumunun bilgisi. |
2 | 2. Yapay zekâ ile insan arasındaki ilişkileri yönetme ve iyileştirme becerileri. |
3 | 3. Yapay zekâ ile insan tümleşmesi için sosyo-kültürel ilişki senaryoları tasarımı. |
4 | 4. Yapay zekâ destekli kamu yönetimi ve kontrol toplumu standartlarının bilgisi |
5 | 5. Yapay zekâ destekli kamu modelleri geliştirmenin bilgisi. |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Bu derste Sosyal Aktörler olarak Bilgisayarlar, Yapay Zekâ Destekli Toplum, Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0, Artırılmış İnsanlık, Sınıf İlişkileri, Yapay Zekâ Aracılı İletişim, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi, Söz-Eylem Toplumu ve Toplumun Post-McDonaldlaşması konuları odağında toplumsal biçimlenme ile yapay zekâ arasında kuramsal bağlar kurulacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yapay zekânın kavramsal ve tarihsel art alanı | ||
2 | Dijitalizm ve yeni kamu yapıları | ||
3 | İnsan-Yapay Zekâ Etkileşiminin biçimleri | ||
4 | Sosyal Aktörler Olarak Bilgisayarlar | ||
5 | Yapay Zekâ ve artırılmış toplum | ||
6 | Yeni yaşama evrenlerinde toplumsallaşma | ||
7 | Yapay Zekâ ve kültürel aygıtların dönüşümü | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yapay Zekâ destekli kamusal alan | ||
10 | Kontrol toplumu ve yapay zekâ destekli kamu yönetimi | ||
11 | Siyasal katılım ve yapay zekâ | ||
12 | Yapay zekâ kamuları ve sınıfsal tabakalaşma | ||
13 | Yapay zekânın kimliği ve kolektif zekâ sorunsalı | ||
14 | Sürdürülebilir kamular ve yapay zekânın geleceği | ||
15 | Yapay zekâ uygulamalarının sosyo-kültürel etkisi | ||
16 | Final Sınavı |
Keskin, S. & Kömür, G. (2023). Metasız meta-: Metaverse yaşam dünyasının eleştirel ekonomi-politiği. Literatürk Academia. Keskin, S., Uzun, İ. & Birlik, İ. (2023). Imago ex machina: İletişimden sanata görüntünün araçsallaşması üzerine notlar. Literatürk Academia.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Staj Gerektirmemektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |