Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBK143 | Kamusal Akıl Stüdyosu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin teorik bilgi ve güncel örnek, uygulamaları inceleyerek vaka çalışmaları yapmalarını sağlamak, bu yolla dünya ve ülkemizdeki siyasal, yönetsel değişim ve dönüşümü, olayları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilme ve tutum edinme ile bütünsel yaklaşımla değerlendirebilme becerisini kazandırmaktır.
Doç.Dr. Esmeray Alacadağlı
1 | i. Ders içeriğinde yer alan konuların kavramsal ve kuramsal çerçevesiyle ilgili bilgi sahibi olma, |
2 | ii. Tarihsel sürece bağlı olarak kent, kent mekanlarının örgütlenmesindeki yasal, yönetsel, siyasal değişimi görme ve yorumlama, |
3 | iii. Kentsel mekan, toplumsal yaşam ve kent kültürü arasındaki ilişkiyi kurarak analiz edebilme, karşılıklı etkileşimleri görebilme, |
4 | iv. Kentsel kültüre ve yaşanılan mekana bağlı olarak farklılaşan kimlikleri kavrayabilme, |
5 | v. Kente olan göçlerin, kent ekonomisi, sosyo kültürel yapıya olan etkilerini anlayabilme, |
6 | vi. Gecekondulaşma, kentsel dönüşüm ya da yenileme politikalarının toplumsal izdüşümlerini izleme ve yorumlama. |
7 | vii. Kentli hakları, katılım, kent kültürü ve kentsel hareketler arasındaki ilişkiyi anlama ve bu konudaki yasalar ve yönetsel yaklaşımla ilgili bilgi sahibi olma. |
8 | viii. Alanla ilgili araştırma yapma, kendini ifade etme, sunum, iletişim ve akademik yazı yazabilme beceri ve yetkinliğini kazanıp, geliştirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu derste; siyasal ve yönetsel olayları, değişim dönüşümleri eleştiriyel bakış açısıyla değerlendirbilmek için eleştireyel tutum edinme temel amaç olduğundan öncelikle Mill, de Tocqueville, Maalouf, Orwell gibi Platon, La Boétie gibi yazarların kısa metinleri incelenecek, bu metinler üzerinden çeşitli tartışmalar yapılarak, eleştiryel bakışın teorik altyapısı oluşturulacaktır. Sonrasında siyasal ve yönetsel iyi- kötü uygulama örnekleri üzerinden vaka, senaryo ve drama çalışmaları gerçekleştirilecektir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Hafta: Dersin önemi, amacı, işlenişi, yararlanılacak kaynaklar, okuma listesi, değerlendirme biçimi, dersle ilgili beklenti ve önerilerin alınması. | ||
2 | 2. Hafta: Kent tarihi; antik kentten modern kente geçiş ve kentsel mekanın örgütlenmesi (örnek uygulamalar) | ||
3 | 3. Hafta: Kent, kültür, kimlik, kent ve kentli kimliği | ||
4 | 4. Hafta : Mekan, kültür ilişkisi, kimliksel ve kültürel mekanlar ve toplumsal yaşam (güncel örnekler) | ||
5 | 5. Hafta : Toplumsal yaşama etki eden faktörler; ekonomik, sosyal, siyasal vd. | ||
6 | 6. Hafta : Ödev/örnek olay/makale sunumları | ||
7 | 7. Hafta : Ödev/örnek olay/makale sunumları | ||
8 | 8. Hafta : Göçün kent yaşamı ve kent kimliğine etkileri (örnek uygulamalar) | ||
9 | 9. Hafta: Kent yoksulluğu, kentsel gerilim ve şiddet (güncel örnekler) | ||
10 | 10. Hafta : Kentsel siyaset, kentli hakları, kentsel katılım, ve katılımda engeller (örnek uygulamalar) | ||
11 | 11. Hafta : Kentsel bütünleşme ve çatışma ekseninde Türkiye kentlerinin dönüşümü (güncel örnekler) | ||
12 | 12. Hafta : Gecekondulaşma, kentsel dönüşüm ve yenileme politikaları (örnek uygulamalar) | ||
13 | 13. Hafta : Ödev/Makale sunumları | ||
14 | 14. Hafta : Ödev/Makale sunumları |
Alexis de Tocqueville (2019), Demokratik Zorbalık, İstanbul: Can Yayınları. Amin Maalouf (2000). Ölümcül Kimlikler, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Bertrand Russell (2018). Aylaklığa Övgü, İstanbul: Cem Yayınevi. Etienne de La Boétie (2018). Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. George Orwell (2001). Hayvan Çiftliği, İstanbul: Can Yayınları Immanuel Kant, “Aydınlanma Nedir?” John Stuart Mill (2019).Düşünce ve Tartışma Özgürlüğü Üzerine, İstanbul: Can Yayınları Platon (2019). Kriton ya da Görev Üstüne, İstanbul: Can Yayınları. Sigmund Freud (2018). Savaş ve Ölüm Üzerine, İstanbul: Oda Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 2 | 3 | 6 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |