Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TE116 | Türkçe Öğretiminde Değerler Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuramsal ve uygulama boyutlarını kavramak
Doç Dr. Musa KAYA
1 | Değerler eğitiminin önemini kavrar. |
2 | Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuram ve uygulama boyutunu kavrar. |
3 | Değerler eğitimine yönelik etkinlik örnekleri ve çalışmalar hazırlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Değer kavramı ve değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gelişimi. Türkçe derslerinde değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gerekçesi. Türkçe dersinin değerler eğitimi bakımından önemi. Alanyazında yapılan çalışmalar. Örnek uygulamalar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Değer kavramı ve değerler eğitimi | ||
2 | Değer kavramı ve değerler eğitimi | ||
3 | Değerler eğitiminin önemi | ||
4 | Değerler eğitiminin gelişimi | ||
5 | Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü | ||
6 | Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü | ||
7 | Değerler eğitimi ve Türkçe eğitimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türkçe derslerinde değerler eğitimi | ||
10 | Türkçe ders kitaplarında değerler eğitimi | ||
11 | Değerler eğitimi uygulamaları | ||
12 | Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi | ||
13 | Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi | ||
14 | Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme | ||
15 | Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme | ||
16 | Final Sınavı |
Aydın, M. (2003). Gençliğin Değer Algısı: Konya Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 3, 121-144 Beill, B. (2003). İyi Çocuk, Zor Çocuk “Doğru Davranışlar Çocuklara Nasıl Kazandırılır?” (Çev: Cuma Yorulmaz). Ankara. Arkadaş Yayınevi. aratay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın Önemi ve İşlevi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-475. Kardaş, M. N. (2015b). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önemi II: Kül Tigin Abidesi, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı Cilt 1, 133-149. Kardaş, M. N. (2015a). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Bakımından Önemi III: Bilge Kağan Abidesi, Türk & İslam Dünyası Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, 55-7
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 3 | 21 |
Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 |
Beyin Fırtınası | 6 | 3 | 18 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |