GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TE116 Türkçe Öğretiminde Değerler Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuramsal ve uygulama boyutlarını kavramak


Doç Dr. Musa KAYA


1 Değerler eğitiminin önemini kavrar.
2 Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuram ve uygulama boyutunu kavrar.
3 Değerler eğitimine yönelik etkinlik örnekleri ve çalışmalar hazırlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Değer kavramı ve değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gelişimi. Türkçe derslerinde değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gerekçesi. Türkçe dersinin değerler eğitimi bakımından önemi. Alanyazında yapılan çalışmalar. Örnek uygulamalar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Değer kavramı ve değerler eğitimi
2 Değer kavramı ve değerler eğitimi
3 Değerler eğitiminin önemi
4 Değerler eğitiminin gelişimi
5 Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü
6 Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü
7 Değerler eğitimi ve Türkçe eğitimi
8 Ara Sınav
9 Türkçe derslerinde değerler eğitimi
10 Türkçe ders kitaplarında değerler eğitimi
11 Değerler eğitimi uygulamaları
12 Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi
13 Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi
14 Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme
15 Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme
16 Final Sınavı

Aydın, M. (2003). Gençliğin Değer Algısı: Konya Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 3, 121-144 Beill, B. (2003). İyi Çocuk, Zor Çocuk “Doğru Davranışlar Çocuklara Nasıl Kazandırılır?” (Çev: Cuma Yorulmaz). Ankara. Arkadaş Yayınevi. aratay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın Önemi ve İşlevi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-475. Kardaş, M. N. (2015b). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önemi II: Kül Tigin Abidesi, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı Cilt 1, 133-149. Kardaş, M. N. (2015a). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Bakımından Önemi III: Bilge Kağan Abidesi, Türk & İslam Dünyası Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, 55-7



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 7 3 21
Soru-Yanıt 10 3 30
Beyin Fırtınası 6 3 18
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 7 3 21
Okuma 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 1 1 1 2 1 1 1
ÖÇ 2 3 1 1 1 2 4 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 2 2 1 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek