Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TE145Y | Türkçe Eğitiminde Okunabilirlik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türkçe eğitiminde okunabirliliğin kullanılması ve okunabilirlik formülleriyle metin düzeylerinin tespit edilmesi
Dr. Öğr. Üyesi Mahir KAVUN
1 | Türkçe eğitiminde okunabirliliğin kullanabilir yeterliğe sahip olur |
2 | Okunabilirlik formülleriyle metin düzeylerini tespit edebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okunabilirlik, okunabilirlik formülleri, metinlerin okunabilirliği
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okunabilirlik kavramı | ||
2 | Okunabilirlik formülleri | ||
3 | Dale-Chall Okunabilirlik Formülü | ||
4 | Okunabilirlik kavramı | ||
5 | Gunning Fog İndex | ||
6 | Flesch Okunabilirlik Formülü | ||
7 | Okunabilirlik kavramı | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Raygor Formülü | ||
10 | ARI-Otomatik Okunabilirlik Dizini | ||
11 | Ateşman Okunabilirlik Formülü | ||
12 | Çetinkaya-Uzun Okunabilirlik Formülü | ||
13 | Bezirci-Yılmaz Okunabilirlik Formülü | ||
14 | Sönmez Formülü | ||
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ateşman, E. (1997), Türkçede okunabilirliğin ölçülmesi, Dil Dergisi, (58), 71-74. Baş, B. ve İnan Yıldız, F. (2015). 2. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin okunabilirlik açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1). 52-61. Bezirci, B. ve Yılmaz, A.E. (2010). Metinlerin okunabilirliğin ölçülmesi üzerine bir yazılım kütüphanesi ve Türkçe için yeni bir okunabilirlik ölçütü. DEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 12(3), 49-62. Çeçen, M. A. ve Aydemir, F. (2011). Okul öncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 185-194. Çetinkaya, G. (2010). Türkçe metinlerin okunabilirlik düzeylerinin tanımlanması ve sınıflandırılması, Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara. Çoban, A. (2014). Okunabilirlik kavramına yönelik bir derleme çalışması. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, (9). 96-111. Dubay, W. H. (2004). The Principles of Readability. U.S: Impact Information. Demir, M. ve Çeçen, M.A. (2013). İlköğretim ı-v. sınıflar Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim, (197), 80-94.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Rapor | 3 | 1 | 3 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |