GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TE145Y Türkçe Eğitiminde Okunabilirlik Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkçe eğitiminde okunabirliliğin kullanılması ve okunabilirlik formülleriyle metin düzeylerinin tespit edilmesi


Dr. Öğr. Üyesi Mahir KAVUN


1 Türkçe eğitiminde okunabirliliğin kullanabilir yeterliğe sahip olur
2 Okunabilirlik formülleriyle metin düzeylerini tespit edebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okunabilirlik, okunabilirlik formülleri, metinlerin okunabilirliği


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okunabilirlik kavramı
2 Okunabilirlik formülleri
3 Dale-Chall Okunabilirlik Formülü
4 Okunabilirlik kavramı
5 Gunning Fog İndex
6 Flesch Okunabilirlik Formülü
7 Okunabilirlik kavramı
8 Vize Sınavı
9 Raygor Formülü
10 ARI-Otomatik Okunabilirlik Dizini
11 Ateşman Okunabilirlik Formülü
12 Çetinkaya-Uzun Okunabilirlik Formülü
13 Bezirci-Yılmaz Okunabilirlik Formülü
14 Sönmez Formülü
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Ateşman, E. (1997), Türkçede okunabilirliğin ölçülmesi, Dil Dergisi, (58), 71-74. Baş, B. ve İnan Yıldız, F. (2015). 2. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin okunabilirlik açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1). 52-61. Bezirci, B. ve Yılmaz, A.E. (2010). Metinlerin okunabilirliğin ölçülmesi üzerine bir yazılım kütüphanesi ve Türkçe için yeni bir okunabilirlik ölçütü. DEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 12(3), 49-62. Çeçen, M. A. ve Aydemir, F. (2011). Okul öncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 185-194. Çetinkaya, G. (2010). Türkçe metinlerin okunabilirlik düzeylerinin tanımlanması ve sınıflandırılması, Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara. Çoban, A. (2014). Okunabilirlik kavramına yönelik bir derleme çalışması. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, (9). 96-111. Dubay, W. H. (2004). The Principles of Readability. U.S: Impact Information. Demir, M. ve Çeçen, M.A. (2013). İlköğretim ı-v. sınıflar Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim, (197), 80-94.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 2 28
Beyin Fırtınası 5 1 5
Rapor Hazırlama 7 1 7
Rapor Sunma 1 1 1
Proje Hazırlama 6 1 6
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Rapor 3 1 3
Performans 14 2 28
Ev Ödevi 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 4 4 2 4 4 5 2
ÖÇ 2 4 4 4 3 3 3 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek