Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS125 | Çağdaş İletişim Teorileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders ile çağdaş iletişim teorilerine ilişkin bilgi düzeyinin arttırılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. İlhan KARACA
1 | Çağdaş iletişim kuramlarını öğrenir. |
2 | Çağdaş iletişim kuramlarını analiz eder. |
3 | Farklı iletişim kuramları arasındaki farkları kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında, iletişim teorilerine giriş, kitle iletişim araçlarının analiz yöntemleri, algı ve dilin rolü, medyada kültürel beklentiler gibi konular işlenecek. Ayrıca Chicago Okulu, Charles Cooley, Herbert Mead ve John Dewey gibi düşünürlerin yanı sıra Lazarsfeld’in İki Aşamalı Akış modeli, Gündem Oluşturma, Kullanımlar ve Tatminler teorisi, Sessizlik Sarmalı, Eleştirel Teoriler, Marksist İletişim Teorisi, Althusser’in ideoloji kavramı, medyanın ekonomi politiği, ikna teorileri, grup iletişimi, Frankfurt Okulu, kitle kültürü, kültürel çalışmalar, dilbilimsel yaklaşımlar, göstergebilim, Hermeneutik, söylem analizi, post-modern eleştiri, yapı-bozumculuk, feminist teori, medya ve globalleşme, modern toplumda medyanın işlevleri, medya zincirleri ve elektronik yayın ağları gibi çeşitli konular detaylı olarak ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişim ve önemi | ||
2 | Model kavramı, doğrusal ve doğrusal olmayan modeller | ||
3 | Doğrusal modeller: Aristoe, Laswell modeli | ||
4 | Enformasyon kuramı, Shannon Weaver modeli | ||
5 | Doğrusal olmayan modeller- Newcomb ABX modeli, Osgood ve Schramm modeli | ||
6 | Westley-Maclean modeli ve Riley-Riley modeli | ||
7 | Kitle ve kitle iletişimi kavramları, kitle iletişiminin etkileriyle ilgili kuramlara giriş | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Sessizlik sarmalı teorisi | ||
10 | İki aşamalı akış teorisi | ||
11 | Bilgi açığı hipotezi ve bağımlılık teorisi | ||
12 | Sınırlı etkiler teorisi | ||
13 | Kültürleme teorisi ve kullanımlar-doyumlar teorisi | ||
14 | Frankfurt okulu | ||
15 | Gramschi ve hegemonya Althusser ve Devletin ideolojik aygıtları | ||
16 | Final |
Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun- İletişim araştırmaları ve kuramları Denis McQuail ve Sven Windahl- İletişim modelleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 192 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |