GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS125 Çağdaş İletişim Teorileri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu ders ile çağdaş iletişim teorilerine ilişkin bilgi düzeyinin arttırılması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. İlhan KARACA


1 Çağdaş iletişim kuramlarını öğrenir.
2 Çağdaş iletişim kuramlarını analiz eder.
3 Farklı iletişim kuramları arasındaki farkları kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında, iletişim teorilerine giriş, kitle iletişim araçlarının analiz yöntemleri, algı ve dilin rolü, medyada kültürel beklentiler gibi konular işlenecek. Ayrıca Chicago Okulu, Charles Cooley, Herbert Mead ve John Dewey gibi düşünürlerin yanı sıra Lazarsfeld’in İki Aşamalı Akış modeli, Gündem Oluşturma, Kullanımlar ve Tatminler teorisi, Sessizlik Sarmalı, Eleştirel Teoriler, Marksist İletişim Teorisi, Althusser’in ideoloji kavramı, medyanın ekonomi politiği, ikna teorileri, grup iletişimi, Frankfurt Okulu, kitle kültürü, kültürel çalışmalar, dilbilimsel yaklaşımlar, göstergebilim, Hermeneutik, söylem analizi, post-modern eleştiri, yapı-bozumculuk, feminist teori, medya ve globalleşme, modern toplumda medyanın işlevleri, medya zincirleri ve elektronik yayın ağları gibi çeşitli konular detaylı olarak ele alınacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İletişim ve önemi
2 Model kavramı, doğrusal ve doğrusal olmayan modeller
3 Doğrusal modeller: Aristoe, Laswell modeli
4 Enformasyon kuramı, Shannon Weaver modeli
5 Doğrusal olmayan modeller- Newcomb ABX modeli, Osgood ve Schramm modeli
6 Westley-Maclean modeli ve Riley-Riley modeli
7 Kitle ve kitle iletişimi kavramları, kitle iletişiminin etkileriyle ilgili kuramlara giriş
8 Ara Sınav
9 Sessizlik sarmalı teorisi
10 İki aşamalı akış teorisi
11 Bilgi açığı hipotezi ve bağımlılık teorisi
12 Sınırlı etkiler teorisi
13 Kültürleme teorisi ve kullanımlar-doyumlar teorisi
14 Frankfurt okulu
15 Gramschi ve hegemonya Althusser ve Devletin ideolojik aygıtları
16 Final

Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun- İletişim araştırmaları ve kuramları Denis McQuail ve Sven Windahl- İletişim modelleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 192

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 5 4 3 2 2 1 2 1 2 1 1 1 2 2
ÖÇ 2 2 5 3 3 2 2 1 3 1 2 1 2 1 2 2
ÖÇ 3 2 4 3 2 2 2 1 3 1 2 1 1 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek