GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS128 Modernite Sosyolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin ana hedefi, modernleşme olgusunu, süreçleri, ilkeleri ve kurumlarıyla açıklamak ve bu olgunun Batı deneyiminin Türkiye'ye yansımalarını anlatmaktır. Bu amaç doğrultusunda, modernleşme ile birlikte toplumda meydana gelen değişim ve dönüşümler detaylı bir şekilde ele alınacaktır.


Doç.Dr. Süleyman YURTTAŞ


1 Modernlikle ilgili temel kavramları açıklayabilir ve ilgili kaynaklara hâkim olur.
2 Modernlikle birlikte toplumda yaşanan değişimlerin sosyolojik analizlerini yapabilir.
3 Modern öncesi toplum ile modernlik sonrası toplumların karşılaştırmasını yapabilir.
4 Modernlik kuramcılarının fikirlerini kavrar ve açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders kapsamında, modern öncesi ve modern toplum arasındaki karşılaştırmaya, modernleşme ve modernizmin temel süreçlerine ve ilkelerine, modernlik kavramına, modern dönemdeki toplumsal dönüşümlere, modernlik teorisyenlerine, modernliğin kurumsal yönlerine, risk toplumuna, alternatif modernliklere ve Modernliğin eleştirisine odaklanılmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Modernleşme, modernizm ve modernliğin tarihsel arkaplanı
2 Modernliğin ilke ve kurumları
3 Modernliğin politik boyutları
4 Modernliğin ekonomik boyutları
5 Modernliğin sosyal ve kültürel boyutları
6 Klasik Sosyoloji ve modernlik analizi: Weber, Marx, Simmel ve Durkheim
7 Modernite kuramcıları: Habermas
8 Ara sınav
9 Modernite kuramcıları: Touraine
10 Modernite kuramcıları: Bauman
11 Modernite kuramcıları: Beck
12 Modernite kuramcıları: Wagner
13 Alternatif Modernlik tartışmaları ve Türkiye
14 Modernliğin eleştirisi ve Postmodernlik Tartışmaları
15 Modernite kuramcıları: Giddens
16 Final

1 Wagner, P. 2014; Deneyim ve Yorum Olarak Modernlik: Modernliğin Yeni Sosyolojisi, PEGEM Akademi , Ankara 2 Touraine, A. 1994; Modernliğin Eleştirisi, Çev. Hülya Tufan,Yapı Kredi Y., İstanbul 3 Giddens, A. 2012; Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 4 Beck, U. 2014; Risk Toplumu: Başka Bir Modernliğe Doğru, İthaki, İstanbul 5 Bauman, Z. 2019; Akışkan Modernite, Can Yayınları, İstanbul 6 Kaya, İ. 2006; Sosyal teori ve Geç Modernlikler, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 7 Berman, M. 2013; Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 3 6
Bireysel Çalışma 14 6 84
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 177

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 1 1 2 2 5 5 2 1 2 4 5 4 2 2
ÖÇ 2 3 1 1 3 3 5 5 3 2 1 4 5 5 4 2
ÖÇ 3 2 1 2 2 3 5 5 3 2 1 4 5 3 4 4
ÖÇ 4 2 1 1 2 2 5 5 1 1 1 4 5 2 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek