Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS128 | Modernite Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin ana hedefi, modernleşme olgusunu, süreçleri, ilkeleri ve kurumlarıyla açıklamak ve bu olgunun Batı deneyiminin Türkiye'ye yansımalarını anlatmaktır. Bu amaç doğrultusunda, modernleşme ile birlikte toplumda meydana gelen değişim ve dönüşümler detaylı bir şekilde ele alınacaktır.
Doç.Dr. Süleyman YURTTAŞ
1 | Modernlikle ilgili temel kavramları açıklayabilir ve ilgili kaynaklara hâkim olur. |
2 | Modernlikle birlikte toplumda yaşanan değişimlerin sosyolojik analizlerini yapabilir. |
3 | Modern öncesi toplum ile modernlik sonrası toplumların karşılaştırmasını yapabilir. |
4 | Modernlik kuramcılarının fikirlerini kavrar ve açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders kapsamında, modern öncesi ve modern toplum arasındaki karşılaştırmaya, modernleşme ve modernizmin temel süreçlerine ve ilkelerine, modernlik kavramına, modern dönemdeki toplumsal dönüşümlere, modernlik teorisyenlerine, modernliğin kurumsal yönlerine, risk toplumuna, alternatif modernliklere ve Modernliğin eleştirisine odaklanılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Modernleşme, modernizm ve modernliğin tarihsel arkaplanı | ||
2 | Modernliğin ilke ve kurumları | ||
3 | Modernliğin politik boyutları | ||
4 | Modernliğin ekonomik boyutları | ||
5 | Modernliğin sosyal ve kültürel boyutları | ||
6 | Klasik Sosyoloji ve modernlik analizi: Weber, Marx, Simmel ve Durkheim | ||
7 | Modernite kuramcıları: Habermas | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Modernite kuramcıları: Touraine | ||
10 | Modernite kuramcıları: Bauman | ||
11 | Modernite kuramcıları: Beck | ||
12 | Modernite kuramcıları: Wagner | ||
13 | Alternatif Modernlik tartışmaları ve Türkiye | ||
14 | Modernliğin eleştirisi ve Postmodernlik Tartışmaları | ||
15 | Modernite kuramcıları: Giddens | ||
16 | Final |
1 Wagner, P. 2014; Deneyim ve Yorum Olarak Modernlik: Modernliğin Yeni Sosyolojisi, PEGEM Akademi , Ankara 2 Touraine, A. 1994; Modernliğin Eleştirisi, Çev. Hülya Tufan,Yapı Kredi Y., İstanbul 3 Giddens, A. 2012; Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 4 Beck, U. 2014; Risk Toplumu: Başka Bir Modernliğe Doğru, İthaki, İstanbul 5 Bauman, Z. 2019; Akışkan Modernite, Can Yayınları, İstanbul 6 Kaya, İ. 2006; Sosyal teori ve Geç Modernlikler, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 7 Berman, M. 2013; Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 |