GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS132 Duygular Sosyolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu ders ile duyguların nasıl oluştuğu, kontrol edilip düzenlendiği, bireylerin davranışlarını nasıl biçimlendirdiği gibi konuların öğretilmesi temel olmak üzere, toplumsal normların ve kültürel faktörlerin duyguları nasıl şekillendirdiği, bireyler arasındaki ilişkilerde duyguların nasıl etkileşime girdiği konularında kuramsal bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. İlhan KARACA


1 Duyguları her boyutuyla tanır.
2 Bireylerin duygusal deneyimlerini toplumsal olarak değerlendirme becerisi kazanır.
3 Duyguların toplumsal yapı, kurum ve süreçlerle nasıl ilişkilendirildiğini anlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, genellikle fizyolojik ve psikolojik faktörlerle ilişkilendirilen duyguların sosyolojik açıdan incelenmesinin nasıl yapılabileceğini ele almaktadır. Bu çerçevede, belirli duygu kalıplarının hangi toplumsal ve tarihsel bağlamlarda ortaya çıktığı ve toplumsal pratiklerin oluşmasında duyguların rolü tartışılmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı
2 Duygu Nedir? Duyguların Önemi
3 Duyguların tarihsel gelişimi
4 Duygular sosyolojisi
5 Klasik sosyolojide duygular
6 Duygulara yönelik kuramsal yaklaşımlar
7 Duygular Sosyolojisinin Kurucu isimleri ve çalışmaları
8 Ara sınav
9 Duygular ve toplumsal etkileşim
10 Duygular ve toplumsal kurallar
11 Duygular ve kolektif bilinç
12 Duygular ve kimlik
13 Duygular ve tabakalaşma
14 Türkiye’de duyguların toplumsal yansımaları I
15 Türkiye’de duyguların toplumsal yansımaları II
16 Final

Ahmed, Sara (2015) Hislerle Yolunu Bulmak, Duyguların Kültürel Politikası içinde, İstanbul: Sel, 9-32. Giddens, Anthony (2014) Kader, Risk ve Güvenlik, Modernite ve Bireysel-Kimlik: Geç Modern Çağda Benlik ve Toplum içinde, İstanbul: Say, 143-184. Goffman, Erving (2017) Etkileşim Ritüelleri: Yüz Yüze Davranış Üzerine Denemeler, Ankara: Heretik. Wallace, R. A.; Wolf, A. (2015) Arlie Russell Hochschild: Duygusal Emek, Çağdaş Sosyoloji Kuramları: Klasik Geleneğin Genişletilmesi içinde, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 334-339. Deborah Lupton- Duygusal Yaşantı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 192

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 4 2 2 2 2 1 2 2 3 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 4 2 2 2 2 1 3 2 4 2 2 2 3 3
ÖÇ 3 2 3 3 2 2 2 1 3 2 2 2 2 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek