Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS132 | Duygular Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu ders ile duyguların nasıl oluştuğu, kontrol edilip düzenlendiği, bireylerin davranışlarını nasıl biçimlendirdiği gibi konuların öğretilmesi temel olmak üzere, toplumsal normların ve kültürel faktörlerin duyguları nasıl şekillendirdiği, bireyler arasındaki ilişkilerde duyguların nasıl etkileşime girdiği konularında kuramsal bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. İlhan KARACA
1 | Duyguları her boyutuyla tanır. |
2 | Bireylerin duygusal deneyimlerini toplumsal olarak değerlendirme becerisi kazanır. |
3 | Duyguların toplumsal yapı, kurum ve süreçlerle nasıl ilişkilendirildiğini anlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, genellikle fizyolojik ve psikolojik faktörlerle ilişkilendirilen duyguların sosyolojik açıdan incelenmesinin nasıl yapılabileceğini ele almaktadır. Bu çerçevede, belirli duygu kalıplarının hangi toplumsal ve tarihsel bağlamlarda ortaya çıktığı ve toplumsal pratiklerin oluşmasında duyguların rolü tartışılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Duygu Nedir? Duyguların Önemi | ||
3 | Duyguların tarihsel gelişimi | ||
4 | Duygular sosyolojisi | ||
5 | Klasik sosyolojide duygular | ||
6 | Duygulara yönelik kuramsal yaklaşımlar | ||
7 | Duygular Sosyolojisinin Kurucu isimleri ve çalışmaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Duygular ve toplumsal etkileşim | ||
10 | Duygular ve toplumsal kurallar | ||
11 | Duygular ve kolektif bilinç | ||
12 | Duygular ve kimlik | ||
13 | Duygular ve tabakalaşma | ||
14 | Türkiye’de duyguların toplumsal yansımaları I | ||
15 | Türkiye’de duyguların toplumsal yansımaları II | ||
16 | Final |
Ahmed, Sara (2015) Hislerle Yolunu Bulmak, Duyguların Kültürel Politikası içinde, İstanbul: Sel, 9-32. Giddens, Anthony (2014) Kader, Risk ve Güvenlik, Modernite ve Bireysel-Kimlik: Geç Modern Çağda Benlik ve Toplum içinde, İstanbul: Say, 143-184. Goffman, Erving (2017) Etkileşim Ritüelleri: Yüz Yüze Davranış Üzerine Denemeler, Ankara: Heretik. Wallace, R. A.; Wolf, A. (2015) Arlie Russell Hochschild: Duygusal Emek, Çağdaş Sosyoloji Kuramları: Klasik Geleneğin Genişletilmesi içinde, Ankara: Doğu Batı Yayınları, 334-339. Deborah Lupton- Duygusal Yaşantı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 192 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |