GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İD143 İklim Değişikliğinin Ballı Bitkiler Üzerine Etkisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türkiye de yetişen ve arıcılık açısından önemli olan ballı bitkiler ve özellikleri. Farklı bitki türlerinin bal potansiyelini Nektar ve polen kaynağı bakımından bitkilerin sektör acısından önem sırasına göre kavratmayı sağlamak. Bitkilerin yetişme, polen ve nektar verimi üzerine iklimin ve iklim değişikliğinin etkilerini öğrenmelerini sağlamak.


Doç.Dr.Yaşar ERDOĞAN


1 Bitkisel üretimde arıcılığın yeri ve önemi; Bitkilerde çiçek yapısı, Nektar ve polen kaynakları.
2 Nektarium’lar ve nektar verimine etki eden iklim ve diğer etmenler.
3 Nektarın ve polenin kaynağı olan bitkiler. Polenin özellikleri, Türkiye’de kültürü yapılan bazı nektar ve polen kaynağı bitkiler ve özellikleri,
4 Bitkilerin herbaryumlarının yapılması.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Doğada nektar ve polen kaynağı bitkiler; Kültür bitkileri, doğal olarak yetişen bitkiler ile ağaç ve çalılar olmak üzere üç grupta incelenmektedir. Bu bitkilerin yetişme şartlarına, nektar ve polen verimine etki eden iklim ve iklim değişikliği gibi faktörleri. Salgı balı üretiminde, bal arılarının doğadan topladıkları maddelere; Bitki üzerinde beslenen Hemiptera takımına bağlı kabuklu böcekler (koşniller) ve yaprak bitleri (afitler) tarafından oluşturulan şekerli salgılara iklimin etkisi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Arıcılığın Bitkisel Üretimdeki önemi; Bal arılarının tozlaşmadaki rolü. Yok Yok
2 Bitkilerde çiçek Yapısı, Çiçekli Bitkilerde; Döllenme, Seyyar Arıcılıkta; Bal Kaynağı Seçimi, Farklı Bitki Türlerinde Bal Potansiyeli. Yok Yok
3 Nektar ve Polenin Kaynakları, Nektar nedir? Nektarium’lar, Nektar salgı organlarının yapısı, Salgı fizyolojisi. Yok Yok
4 İklim faktörünün nektar verimine etkisi. Yok Yok
5 Nektar ve Polen Kaynakları, Çayır ve meralarda kendiliğinden yetişen otlar, Ekilerek yetiştirilen bitkiler, Ağaç ve çalılar, Bal kaynağı tatlı meyveler, Zehirli bal yapan bitkiler, Salgı balı (Çam balı=Böcek Nektarı) Yok Yok
6 Türkiye’de yetişen ve arıcılıkta önemli olan bazı bitkiler ve onların özellikleri. Yok Yok
7 Herbaryum Nedir? Gerekli malzemeler, Örnek alınırken dikkat edilmesi gereken konular, Herbaryum yapmak. Yok Yok
8 Ara sınav yok Yok
9 Türkiye’de Kültürü Yapılan Bazı Nektar ve Polen Kaynağı Olan Bitkiler ve Özellikleri, Kolza (Brassica napus), Kestane (Castanea sativa), Turunçgiller (Citrus spp.), Kabak (Cucurbita spp.). İklim değişiminin Bu Bitkilerin Yetiştirilmesine Etkisi. Yok Yok
10 Nektar ve Polen Kaynağı Olan yabani ve Kültür Meyveleri (Elma, Armut, Portakal, Kiraz, Erik, İğde vb.). Yok Yok
11 Nektar ve Polen Kaynağı olan kültür ve yabani bitkiler (Yonca, Korunga, Fiğ, Ballı baba, Kekik, Keven, Pamuk, Ayçiçeği vb.). Yok Yok
12 Orman Gülü (Rhodedendron ponticum), Çilek (Fragaria vesca), Anason (Pimpinella spp.), Taş Çekirdekli Meyveler (Prunus spp.), Yalancı akasya (Robinia pseudoacacia) Yok Yok
13 Adaçayı (Salvia glutinosa), Kekik (Thymus praecox), Ilhamur (Tilia argentea), Yok Yok
14 Kırmızı Üçgül (Trifolium pratense), Ak Üçgül (Trifolium repens), Fiğ Türleri (Vicia spp.) Yok Yok
15 Genel tekrar
16 Final sınavı yok Yok

Ballı Bitkiler (Fevzi AKSOY) Türkiye’nin Nektarlı Bitkileri, Polenleri ve Balları (Kadriye SORKUN)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Alan Çalışması 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Seminer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 7 1 7
Seminer 7 9 63
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 6 12
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek