Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GIDAUZM | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Lisans üstü öğrenim gören öğrencilerin, analitik düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek, ders, seminer, tez vb tüm akademik çalışmalarında özellikle ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmaktır.
1 | 1- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. |
2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar |
3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. |
4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler |
5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar |
6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. |
Yok
Yok
Lisansüstü öğrencilere danışman öğretim üyesinin rehberlik yaptığı bir derstir. 1- Çalışma alanın tanıtılması, bu alanın yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. 2- Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alış verişinde bulunulması 3- İlgili bilim dalı çalışmalarının ve ilgili literatürün genel tanıtımı 4- Bilimsel çalışmalarda ve etik ilkeler hakkında bilgi verilmesi 5- Bilimsel rapor hazırlama esaslarının tanıtılması 6- Bir bilimsel raporun giriş ve literatür bölümlerinde dikkat edilmesi gerekli hususlar. 7- İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristiklerin ve metodolojisinin incelenmesi 8- Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi 9- YÖK, TÜBİTAK, DPT gibi kurumlar ve ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanları hakkında bilgi verilmesi 10- Yurtdışı tez veritabanları(EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) hakkında bilgi verilmesi 11- İlgili bilim dalındaki yurtdışı ve yurtiçi kongre sempozyum vb. etkinliklerin takibi ve katılım sağlanması 12- Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti 13- Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması 14- Tez konusunda yapılan veya yapılacak çalışmaların değerlendirilmesi 15- Genel değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanın tanıtılması, bu alanın yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. | ||
2 | Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alış verişinde bulunulması | ||
3 | İlgili bilim dalı çalışmalarının ve ilgili literatürün genel tanıtımı | ||
4 | Bilimsel çalışmalarda ve etik ilkeler hakkında bilgi verilmesi | ||
5 | Bilimsel rapor hazırlama esaslarının tanıtılması | ||
6 | Bir bilimsel raporun giriş ve literatür bölümlerinde dikkat edilmesi gerekli hususlar. | ||
7 | İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristiklerin ve metodolojisinin incelenmesi | ||
8 | Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi | ||
9 | YÖK, TÜBİTAK, DPT gibi kurumlar ve ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanları hakkında bilgi verilmesi | ||
10 | Yurtdışı tez veritabanları(EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) hakkında bilgi verilmesi | ||
11 | İlgili bilim dalındaki yurtdışı ve yurtiçi kongre sempozyum vb. etkinliklerin takibi ve katılım sağlanması | ||
12 | Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti | ||
13 | Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması | ||
14 | Tez konusunda yapılan veya yapılacak çalışmaların değerlendirilmesi | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 |
Ders anlatan Öğretim Üyelerinin; Power-point Sunumları, Konferans Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 30 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 70 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |