Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GIDA129 | Gıda ve Tarım Ürünlerinde Coğrafi İşaretleme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
1.Öğrencilerin geleneksel gıda kavramını öğrenerek, bu gıdaların kültürlerdeki önemini ve gelenekselleşmesindeki yolu takip edip, bazı geleneksel gıdalar hakkında fikir sahibi olmalarını, 2. Coğrafi İşaret kavramı, tescil süreci, önemi ve denetim mekanizması hakkında yeterli mesleki bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Ayla ARSLANER
1 | Geleneksellik, geleneksel özellik, geleneksel özellikli ürün, Coğrafi İşaret, mahreç işareti, menşe adı ve ilgili kavramlarının tanımlarını öğrenir, |
2 | Coğrafi İşaret ve ticari marka arasındaki farkı kavrar, |
3 | Coğrafi işaretin nitelikleri konusunda bilgi sahibi olur, |
4 | Geleneksel ürünlerin gıda teknolojisi açısından modernizasyonunda karşılaşılan problemleri açıklar, |
5 | Ülkemizde ve Avrupa’da coğrafi işaretin nasıl korunduğunu öğrenir, tescil başvuru ve kabul süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Geleneksel ve/veya yöresel bir ürünün tescillenmesinin gıda teknolojisi, standardizasyon ve denetleme açısından sağladığı avantajları kavrar. |
7 | Coğrafi İşaretlemenin kırsal kalkınmada sağladığı avantajları kavrar, |
8 | CI’lerin sosyo-ekonomik kalkınmada faydalı bir araç olarak kullanılabilmesinin gerekliliklerini açıklar, |
9 | Coğrafi İşaretli ürünler ve ticari markaların denetleme mekanizmalarındaki farkı kavrar, |
10 | TPE’nin web sayfası ve ilgili dokümanlarını takip eder. |
11 | Seçtiği bir ürün için Coğrafi İşaret tescil başvuru dosyası hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler; 1. Geleneksellik, geleneksel özellik, geleneksel özellikli ürün, Coğrafi İşaret, mahreç işareti, menşe adı ve ilgili kavramlarının tanımlarını öğrenir, 2. Coğrafi İşaret ve ticari marka arasındaki farkı kavrar, 3. Coğrafi işaretin nitelikleri konusunda bilgi sahibi olur, 4. Geleneksel ürünlerin gıda teknolojisi açısından modernizasyonunda karşılaşılan problemleri açıklar, 5. Ülkemizde ve Avrupa’da coğrafi işaretin nasıl korunduğunu öğrenir, tescil başvuru ve kabul süreci hakkında bilgi sahibi olur. 6. Geleneksel ve/veya yöresel bir ürünün tescillenmesinin gıda teknolojisi, standardizasyon ve denetleme açısından sağladığı avantajları kavrar. 7. Coğrafi İşaretlemenin kırsal kalkınmada sağladığı avantajları kavrar, 8. CI’lerin sosyo-ekonomik kalkınmada faydalı bir araç olarak kullanılabilmesinin gerekliliklerini açıklar, 9. Coğrafi İşaretli ürünler ve ticari markaların denetleme mekanizmalarındaki farkı kavrar, 10. TPE’nin web sayfası ve ilgili dokümanlarını takip eder. 11. Seçtiği bir ürün için Coğrafi İşaret tescil başvuru dosyası hazırlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Geleneksellik, geleneksel özellik, geleneksel özellikli ürün, Coğrafi İşaret, mahreç işareti, menşe adı ve ilgili kavramlar | . | . |
2 | Coğrafi İşaret ve ticari marka arasındaki farklılıkla | . | . |
3 | Coğrafi işaretin nitelikleri | . | . |
4 | Geleneksel ürünlerin gıda teknolojisi açısından modernizasyonunda karşılaşılan problemler | . | . |
5 | Ülkemizde ve Avrupa’da coğrafi işaretin nasıl korunduğunu öğrenir, tescil başvuru ve kabul süreci | . | . |
6 | Geleneksel ve/veya yöresel bir ürünün tescillenmesinin gıda teknolojisi, standardizasyon ve denetleme açısından önemi | . | . |
7 | Coğrafi İşaretlemenin kırsal kalkınmada sağladığı avantajlar | . | . |
8 | Ara sınav | ||
9 | CI’lerin sosyo-ekonomik kalkınmada faydalı bir araç olarak kullanılabilmesinin gereklilikleri | . | . |
10 | Coğrafi İşaretli ürünler ve ticari markaların denetleme mekanizmalarındaki fark | . | . |
11 | TPE’nin web sayfası ve ilgili dokümanlar | . | . |
12 | Coğrafi İşaret tescil başvuru dosyasının hazırlanması | . | . |
13 | Coğrafi İşaretli ürün denetim tutanağı ve raporu hazırlama | . | . |
14 | . | Ödev Sunumu ve Tartışma | . |
15 | . | Ödev Sunumu ve Tartışma | . |
16 | . | Final Sınavı | . |
Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Gözlem | 3 | 2 | 6 |
Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 11 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |