Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GIDA131 | Gıda Tasarımı ve Ürün Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni gıda ürünlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve pazara sunulması süreçlerini kavramalarını sağlamaktır. Aynı zamanda, ürün geliştirme ve bu süreçte gıda güvenliği ve kalite standartlarını öğretmektir.
Doç. Dr. Ayla ARSLANER
1 | Yeni gıda ürünleri tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak |
2 | Ürün geliştirme süreçlerini anlama |
3 | Gıda bilimi ve teknolojisini kullanarak ürün formülasyonu yapabilme |
4 | Tüketici ihtiyaçlarını ve pazar eğilimlerini değerlendirme |
5 | Gıda güvenliği ve kalite standartlarını uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
gıda ürünlerinin tasarımı, geliştirilmesi, test edilmesi ve pazara sunulması gibi tüm süreçleri kapsar. Bu ders, öğrencilerin yenilikçi gıda ürünleri oluşturma becerilerini geliştirmeyi ve mevcut ürünleri iyileştirme yöntemlerini öğretmeyi amaçlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gıda tasarımı ve ürün geliştirme kavramlarına genel bakış | ||
2 | Gıda inovasyonunun önemi ve endüstrideki rolü | ||
3 | Ürün geliştirme süreçleri ve aşamaları | ||
4 | Tüketici eğilimleri, sağlık ve sürdürülebilirlik trendleri | ||
5 | Ürün geliştirme aşamaları: Fikir aşaması, kavramsal tasarım, prototip geliştirme | ||
6 | Gıda formülasyonu: Hammaddeler ve bileşen seçimi | ||
7 | Duyusal analiz kavramı ve duyusal değerlendirme yöntemleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Gıda Bilimi ve Teknolojisinin Ürün Geliştirmedeki Rolü | ||
10 | Ürün Geliştirme Prosesleri ve Prototip Üretimi | ||
11 | Sürdürülebilir gıda tasarımı: Çevre dostu ve geri dönüştürülebilir hammaddeler | ||
12 | Paketleme ve Depolama Teknikleri | ||
13 | Gıda Güvenliği ve Kalite Yönetimi | ||
14 | Ürün Geliştirme Projelerinde Ar-Ge Stratejileri | ||
15 | Öğrenci proje sunumları: Geliştirilen gıda ürünlerinin tanıtımı Proje sonuçlarının duyusal analiz ve tüketici testleri ile değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |