Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GIDA133 | Gıda ve Beslenme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin; gıda, beslenme ve sağlık, besin öğeleri ve beslenmedeki önemleri, önerilen besin alımları ve diyet programları, sindirim, emilim ve taşınma olayları, metabolizma ve enerji dengesi, ana ve çocuk beslenmesi, yetişkin ve yaşlılarda beslenme, fiziksel aktivite, beslenme sorunları, gıdalara uygulanan işlemlerin besin öğelerine etkileri, toplu beslenme ve önemi konusundaki bilgileri öğrenmeleri.
Prof.Dr.Ümmügülsüm ERDOĞAN
1 | Bu dersin sonunda öğrenci; sağlıklı yaşam için gıda ve beslenmenin rolü hakkında bilgi sahibi olacak, besin öğelerinin özellikleri, fonksiyonları, kaynakları konusunda bilgi sahibi olacak, yeterli ve dengeli beslenme ile ilişkilerini tanımlayacak ve açıklayacak, sindirim |
2 | emilim ve taşınma, metabolizma ve enerji dengesi hususlarında bilgi sahibi olacak, beslenme ve egzersiz biliminin temel ilke ve kavramlarını anlayacak ve teknik yeterlilik gösterecek, yaşamın çeşitli aşamalarında besin öğelerinin |
3 | önemini açıklayacak, Gıda bilimi ve beslenme alanında ve sosyal, ekonomik ve kültürel bağlamda ilgili alanlarda bilimsel konuları tartışmak için beceri geliştirecek, gıda ve beslenme ile ilgili bilgilere ulaşmanın yollarını öğrenecek, |
4 | edindiği bilgileri sentez edip yorumlamayı öğrenecek, kendisini sözlü ve yazılı ifade etme becerisi kazanacaktır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Gıda, beslenme ve sağlık. Besin ögeleri ve beslenmedeki önemleri. Önerilen besin alımları ve diyet programları. Sindirim, emilim ve taşınma. Metabolizma ve enerji dengesi. Ana ve çocuk beslenmesi. Yetişkin ve Yaşlılarda beslenme. Fiziksel aktivite, sağlık ve beslenme. Beslenme sorunları. Toplu beslenme ve önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Gıda ve beslenmeye genel bakış | yok | yok |
2 | Besin öğelerinin özellikleri, fonksiyonları, kaynakları | yok | yok |
3 | Mikro besin öğeleri özellikleri, fonksiyonları, kaynakları | yok | yok |
4 | Önerilen besin alımları ve aşırı alım sorunları | yok | yok |
5 | Beslenme ve sağlık | yok | yok |
6 | Gıdalara uygulanan işlemlerin besin öğelerine etkileri, | yok | yok |
7 | Sindirim, emilim ve taşınma | yok | yok |
8 | Ara sınav | ||
9 | Enerji dengesi ve vücut kompozisyonu | yok | yok |
10 | Ana ve çocuk beslenmesi | yok | yok |
11 | Yetişkin ve Yaşlılarda beslenme | yok | yok |
12 | Fiziksel aktivite, sağlık ve beslenme | yok | yok |
13 | Beslenme sorunları | yok | yok |
14 | Toplu beslenme ve önemi | yok | yok |
15 | Toplu beslenme ve önemi | yok | yok |
16 | final sınavı |
Beslenme, A. Baysal, 2004, HatipoğluYayınları:93, 10. Baskı Perspectives in Nutrition, Eds.: Gordon M. Wardlaw, Paul M. Insel, 1990. Understanding Nutrition, Fourth Edition, Eds.: Eleanor Noss Whitney, Eva May Nunnelley, 1987
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 42 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 179 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |