GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GIDA130 Endüstriyel Gıda Ürünleri Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni gıda ürünlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve pazara sunulması süreçlerini kavramalarını sağlamaktır. Aynı zamanda, ürün geliştirme ve bu süreçte gıda güvenliği ve kalite standartlarını öğretmektir.


Doç. Dr. Ayla ARSLANER


1 Yeni gıda ürünleri tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak
2 Ürün geliştirme süreçlerini anlama
3 Gıda bilimi ve teknolojisini kullanarak ürün formülasyonu yapabilme
4 Tüketici ihtiyaçlarını ve pazar eğilimlerini değerlendirme
5 Gıda güvenliği ve kalite standartlarını uygulayabilme

Birinci Öğretim


-


-


gıda ürünlerinin tasarımı, geliştirilmesi, test edilmesi ve pazara sunulması gibi tüm süreçleri kapsar. Bu ders, öğrencilerin yenilikçi gıda ürünleri oluşturma becerilerini geliştirmeyi ve mevcut ürünleri iyileştirme yöntemlerini öğretmeyi amaçlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, Kapsamı, önemi - -
2 Niçin yeni ürün geliştirmeye gereksinim duyulur? - -
3 Yeni ürünün tanımı - -
4 Gıda ürünü geliştirmede yaratıcı ilkeler - -
5 Yeni gıda ürünleri çeşitleri 1 - -
6 Yeni gıda ürünleri çeşitleri 2 - -
7 Yeni ürün geliştirme aşamaları - -
8 - Ara Sınav -
9 Yeni ürün geliştirmede başarısızlığın nedenleri, - -
10 Yeni ürün geliştirme prensipleri, - -
11 Başarılı ürünler, yeni trendler, - -
12 Ürün konseptinin değerlendirilmesi - -
13 Endüstriyel gıda tasarımında tüketici davranışları - -
14 Stage-gate prosesi - -
15 Örnek ürün tasarımı - -
16 - Final Sınavı -

Yeni Ürün Geliştirme ders notları (Doç. Dr. Ayla ARSLANER)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 5 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 6 42
Toplam İş Yükü (saat) 167

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 4 5 5 3 5
ÖÇ 2 4 5 5 3 5
ÖÇ 3 4 5 5 3 5
ÖÇ 4 3 3 3 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek