Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GIDA152 | Arı Ürünleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Arıcılığın ülke ekonomisindeki yeri ve önemini anlatmak, arı biyolojisini tanımak, koloni ve koloni bireylerinin fonksiyonlarını öğretmek, arı ırklarını tanıtmak, arı ve bal üretimini öğretmek, diğer arı ürünlerini tanıtmak, mevsimlere göre arıcılık işlerini öğretmek,
Doç.Dr.Yaşar ERDOĞAN
1 | 1. Balın fiziko-kimyasal ,reolojik ve duyusal özellikleri ve bu özelliklerin analizi öğrenir. |
2 | 2. Balların sınıflandırılması, tahşiş ve taklidinin belirlenmesi hakkında bilgi ve beceri kazandırma |
3 | 3. Balların sınıflandırılması, tağşiş ve taklidinin belirlenmesi hakkında bilgi ve beceri kazandırma Polen üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir. |
4 | 4. Propolis üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir. |
5 | 5. Arı sütü üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir. |
6 | 6. Bal mumu üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir |
Birinci Öğretim
yok
yok
Arıcılığın ekonomideki yeri ve önemi, bal arısı ve önemi, genel özellikleri, ırklar, kovan ve yapısı, aile yapısı, arıcılık şekilleri, göçer arıcılık, sonbahar bakımı, kış bakımı, bal ve diğer ürünler ve hasatları, ana arı yetiştirme, ürün pazarlama, hastalıklar ve sağlık koruma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve Dünya’da arıcılık teknolojisine genel bir bakış | yok | yok |
2 | Balın tanımı ve sınıflandırılması. | yok | yok |
3 | Çeşitli balların fiziko-kimyasal, reolojik ve duyusal özellikleri | yok | yok |
4 | Çeşitli balların fiziko-kimyasal, reolojik ve duyusal özellikleri. | yok | yok |
5 | Bal üretimi Ballarda meydana gelen bozulmalar ve analiz yöntemleri | yok | yok |
6 | Balda tağşiş ve taklidin tespit edilmesinde kullanılan yöntemler | yok | yok |
7 | Bal mumunun kimyasal yapısı ve üretimi. | yok | yok |
8 | Ara sınav | yok | yok |
9 | Bal mumunun kimyasal yapısı ve üretimi. | ||
10 | Polenin kimyasal yapısı, üretimi ve kullanım olanakları. | ||
11 | Arı sütünün kimyasal yapısı,üretimi ve kullanım olanakları. | ||
12 | Propolisin yapısı, üretimi ve kullanım yerleri. | ||
13 | Polen, arı sütü ve Propolisin faydaları. | ||
14 | Polen, arı sütü ve Propolisin faydaları | ||
15 | Polen, arı sütü ve Propolisin faydaları | ||
16 | final sınavı |
Akbay,R.(1990).ArıveİpekböcekçiliğiDersKitabı.AÜZFYayınları.Ankara. Doğaroğlu,M.(2008).ModernArıcılıkTeknikleri.TekirdağZiraatFak.Yay.,Tekirdağ. Winston,M.L.(1987).TheBiologyofthehoneybee.HarwardUniversityPress.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Alan Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Seminer | 7 | 9 | 63 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |