GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD529 METİN ŞERHİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLER VE BU KONUDA YAPILAN ÇALIŞMALAR Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu ders, Klâsik Türk Edebiyatı metin şerhi ve metin tamiri konularında araştırma ve değerlendirme metodolojisini öğretmeyi ve metin okuma çalışmaları yapmayı amaçlar.



1 Dersin sonunda öğrenci; 1- Metin şerhi usullerini öğrenir. 2- Çağdaş metin şerhi yöntemlerini kavrayarak uygulamayı öğrenir. 3- Edebî sanat ve mazmun incelemeleri yapar. 4- Klâsik şiirin zevk noktalarını keşfeder. 5- Metin şerhi usullerini beceriye dönüştürür. 6- Metin tamiri usullerini beceriye dönüştürür.

Birinci Öğretim



Yok


Klâsik Türk şiir geleneğinde metin, özellikleri, metin tenkidi, metin şerhi ve metin tahlili kavramları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Klâsik Türk şiir geleneğinde metin, özellikleri, metin tenkidi, metin şerhi ve metin tahlili kavramları
2 Metin şerhi nasıl yapılır?
3 Metin şerhi usulleri nelerdir?
4 XI.yy.’dan XV.yy.kadar metin şerhi usullerine dair örnek metin incelemeleri
5 XV.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
6 XVI.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
7 Metin şerhi usullerine dair örnek metin incelemeleri
8 Arasınav
9 XVII. ve XVIII. yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
10 XIX.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
11 Metin şerhinde gelenek ve modernite tartışmaları Klâsik manzum metinler üzerinde çağdaş bakış açılarıyla yapılan çalışmaların teorileri
12 Metinlere dilbilim, anlambilim, ontoloji, alımlama estetiği, göstergebilim ve yapısalcı açıdan getirilen yeni yorumlar üzerine değerlendirmeler
13 Devirler ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları
14 Devir ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları Dönemin genel değerlendirmesi
15 Devir ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları Dönemin genel değerlendirmesi
16 Final

Ali Nihad Tarlan, Edebiyat Meseleleri, Ötüken, İstanbul 1981 Ali Nihad Tarlan, Fuzûlî Dîvânı Şerhi I-II-III, Kültür ve Turizm Bak. Yay., Ankara 1985 Halûk İpekten, Bâkî, Fuzûlî, Nâ’ilî, Nef’i, Şeyh Gâlib, Hayatı-Sanatı-Eserleri, Akçağ Yay., (bir seri olarak)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek