GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD573 HALK BİLİMİ ÇALIŞMALARINDA METOD-I Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora



Türk Halk Bilimini kaynaklarını oluşturan eserleri gösterebilmek ve bu eserlerin halk bilimi alanına katkısını ortaya çıkarabilmek.



1 Türk halk biliminin sözlü kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur. Türk halk biliminin yazılı kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur. Türk halk bilimin yazılı ve sözlü kaynaklarını tararken oldukça fazla miktarda eser ve çalışmayla karşılaşarak bu eserler ve içerikleri hakkında geniş bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim



Yok


Halk biliminin sözlü kaynaklarının değerlendirilmesi, bu sözlü kaynakların günümüze ne kadarının nasıl ve ne şekilde ulaştığının değerlendirilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halk biliminin edebiyatla ilişkisi ve eserlere yansımasını değerlendirme.
2 Halk biliminin sözlü kaynaklarının değerlendirilmesi, bu sözlü kaynakların günümüze ne kadarının nasıl ve ne şekilde ulaştığının değerlendirilmesi
3 Halk biliminin yazılı kaynaklarından olan tarih kitaplarından Çin kaynaklarının değerlendirilmesi ve halk bilimi açısından ele alınması
4 Türk edebiyatının önemli eserlerinden olan Dîvânu Lügâtit Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig ve Atabetül-Hakayık gibi halk biliminin yazılı kaynakları olan eserlerin değerlendirilmesi
5 Türk edebiyatının önemli eserlerinden olan Dîvânu Lügâtit Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig ve Atabetül-Hakayık gibi halk biliminin yazılı kaynakları olan eserlerin değerlendirilmesi
6 Halk biliminin yazılı kaynaklarının büyük çoğunluğunu oluşturan tarih kitaplarının değerlendirilmesi
7 Motif ve içerik yapısıyla Türk kültürünü en iyi yansıtan ve halk biliminin yazılı kaynaklarından olan masal kitaplarının değerlendirilmesi
8 Arasınav
9 Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan fıkra kitaplarının değerlendirilmesi
10 Türk kültür ve edebiyatında önemli bir yere sahip olan ve halk biliminin yazılı kaynakları arasında yer alan atasözlerine dair kitapların değerlendirilmesi
11 Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan ve önemli yazma eserler sayılan cönkler ve mecmualar ile Şâirnâmelerin değerlendirilmesi
12 Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan ve tasavvufi kaynakların başında gelen menakıpnamelerin incelenmesi
13 Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan destan kitaplarının incelenmesi
14 Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan mesnevilerin ve fetvaların incelenmesi
15 Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan mesnevilerin ve fetvaların incelenmesi
16 Final

ÖRNEK, Sedat Veyis (1995), Türk Halk Bilimi, Ankara. Boratav, Pertev Naili (1973), 100 Soruda Türk Halk Folkloru, İstanbul: Gerçek Yayınevi. OĞUZ, M. Öcal vd. (2016), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara. ARTUN, Erman (2014), Türk Halkbilimi,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek