Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDD516 | DİL VE DİKSİYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Diksiyon, tonlama ve telaffuz konusunda öğrencilerin geliştirilmesi.
1 | Dersi başarılı olarak tamamlayan öğrenciler; dil, diksiyon ve iletişimde dilin önemi konularını kavrayacak, fiiller, bağlaçlar, noktalama işaretleri kullanımını ve tonlamalarını öğrenecek. |
Birinci Öğretim
Suat Taşer- Konuşma Eğitimi Güncel haber metinleri üzerinde çalışma yapılacaktır.
Etkili iletişim kurma yöntemlerinin önemli basamağı olan diksiyon ve telaffuz konusunda öğrenciler deneyim kazanacak, çeşitli uygulamalarla farklı konuşma formlarında iletişim kurma bilgisine sahip olacaklardır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dil, diksiyon ve telaffuz, İletişimde dil diksiyon ve telaffuzun önemi | ||
2 | Türk dili ve yapısal özellikleri | ||
3 | Metinler üzerinde öğrencilerin konuşma kusurlarının tespit edilmesi | ||
4 | Metinler üzerinde öğrencilerin konuşma kusurlarının tespit edilmesi | ||
5 | Diyafram kontrolü ve nefes alıp verme kontrolünün öğretilmesi | ||
6 | Türk dilinde sesli ve sessiz harfler | ||
7 | Bağlaçların telaffuzu | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Konuşma ve yazı dili arasındaki temel farklar | ||
10 | Metin üzerinde uygulama çalışması | ||
11 | Fiillerle noktalama | ||
12 | Haber ve program metinlerinin uygulanması | ||
13 | Kamera önünde haber sunumu | ||
14 | Kamera önünde program sunumu | ||
15 | Kamera önünde program sunumu | ||
16 | final |
Suat Taşer- Konuşma Eğitimi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |