GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD518 KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA MEKTUP İNCELEMELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Münşeâtlarda ve münşeâtlar dışındaki eserlerde klasik Türk edebiyatında mektupları tanıtmak.



1 1. Uzmanlaşmak istediği alanla ilgili her türlü kaynağa, bilgi ve belgeye ulaşabilme; alanıyla ilgili sorunları tespit edebilme ve bunları çözebilme. 2. Bilgi kaynaklarını belirlemek ve bunlardan bilimsel çalışma yöntemlerine uygun olarak yararlanma becerisi kazanabilme. 3. Türk dili ve edebiyatı alanında kabul edilmiş terminoloji ve teknikleri kullanabilme. 4. Alanıyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilme kabiliyeti kazanma. 5. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda bulunabilme.

Birinci Öğretim



Yok


Klasik mektuplar. Klasik mektupların bölümleri. Klasik mektuplarda kullanılan dil ve üslup. Örnek metinler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Klasik Türk edebiyatında mektup tarzı. 0 0
2 Klasik mektupların genel özellikleri.
3 Klasik Türk edebiyatında mektup yazma geleneği.
4 Münşeâtlar ve münşeâtlar dışındaki mektuplar.
5 Klasik mektuplarda biçim, dil ve anlatım.
6 Konularına göre mektupların tasnifi-adları.
7 Klasik Türk edebiyatında mektupların bölümleri.
8 Ara Sınav
9 Lâmiî Çelebi’nin mektupları.
10 Fuzûlî’nin mektupları.
11 Şeyhülislam Ebussuûd Efendi’nin mektupları.
12 Şeyhülislam Ebussuûd Efendi’nin mektupları.
13 Mesîhî’nin mektupları.
14 Örneklerle Değerlendirme
15 Örneklerle değerlendirme
16 Final

Aksoyak, İsmail H. 2007. Gelibolulu Mustafa Âlî Menşeü’l-inşâ, ss. 255+101, Bizim Büro Yayınları, Ankara. Dağlar, A. 2001. Şeyhülislam Ebussuûd Efendi’nin Türkçe Mektupları, Yüksek Lisans Tezi, ss. 108, İzmir. Derdiyok, İbrahim Ç. 1994. XV. Yüzyıl Şairlerinden Mesîhî’nin Gül-i Sad-berg’i, Doktora Tezi, ss. 429, Adana. Esir, Hasan A. 2006. Münşeât-ı Lâmiî (Lâmiî Çelebi’nin Mektupları) -İnceleme-Metin-İndeks-Sözlük-, ss. 490, Trabzon.Haksever, Halil İ. 1995. Eski Türk Edebiyatında Münşeâtlar ve Nergisî’nin Münşeâtı, Doktora Tezi, ss. 442, Malatya.Derdiyok, İbrahim Ç. 1994. “Eski Türk Edebiyatı’nda Mektup Yazma Kuralları Hakkında Bilgi Veren En Eski Eser Ahmed Dâî’nin Teressül’ü”, Toplumsal Tarih, C I, S 6, s. 56-59, İstanbul. Derdiyok, İbrahim Ç. 1997. “Eski Edebiyatımızdan Günümüze Mektuplarda Biçim”, Türk Kültürü, Yıl XXXV, S 415, s. 665-671, Ankara. Derdiyok, İbrahim Ç. 1999. “Osmanlı Devrinde Mektup Yazma Geleneği”, Osmanlı: Kültür ve Sanat, C IX, Yeni Türkiye Yayınları, s. 731-740, Ankara. Derdiyok, İbrahim Ç. 2000. “Mesîhî’nin Münşeatı İçerisinde Yer Alan ve Yavuz Sultan Selim’in Kendi Ağzından Mısır Fethini Anlatan Bir Mektup”, XII. Türk Tarih Kongresi (12-16 Eylül 1994), Bildiriler III, TTK Yayınları, s. 1111-1119, Ankara. Derdiyok, İbrahim Ç. 2005. “Mesîhî’nin Bir Fetih-namesi”, ÇÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C 14, S 2, s. 245-264, Adana. 



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek