GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD522 YAZINSAL METİN ÇÖZÜMLEMELERİ II (Nesir) Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Metin olgusu ve metinle ilgili kuramlara ilişkin genel bilgilerinin kazandırılması, bilimsel inceleme metinleri yazabilmek için temel alt yapının verilmesi amaçlanır. Dersin öğrenme çıktıları, metin çözümlemesi ve bu alanla ilgili kuramsal yaklaşımlar, başlıca akımlar hakkında bilgiler sunularak program yeterliliklerine katkı sağlamaktadır.



1 1.Sanatsal metin inceleme, yorumlama ve yazma pratiğini geliştirir. 2.Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3.Sanatın gelişim sürecine ve güncel ve çağdaş sanat konularına ilişkin bilgi birikimini değerlendirir. 4. Ulusal ve uluslararası sanat aktivitelerini takip eder ve mesleki açıdan değerlendirir. 5. Mekâna yönelik sanat pratiklerini tanır ve analiz eder. 6. Sanat eseri sergi ve sergi tasarımına dair güncel problemleri ve çözüm alternatiflerini inceler. 7. Sanat bilimi alanında uzmanlık düzeyinde özgün bakış açısı ve yorumlara ulaşır.

Birinci Öğretim



Yok


Metin çözümlemesinde yöntem ve kuramlarının sunulması; bilimsel nitelikli bir metnin oluşturulması için gerekli alt yapının verilmesi. Metin çözümlemesi ve bu alanla ilgili kuramsal yaklaşımlar, başlıca akımlar hakkında bilgiler sunulur.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Metin okuma nedir? Anlatıya kuramsal yaklaşımlar 0 0
2 Anlatı çözümlemelerinde temel terim ve kavramlar
3 Anlatının beş aşaması
4 Anlatı Kişileri
5 Anlatıda zaman ve mekân
6 Anlatı düzlemleri
7 Bir öykü metnini çözümleme
8 Ara Sınav
9 Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi
10 Anlatıcı ve bakış açısı
11 Bir roman metnini çözümleme
12 Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi
13 Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi
14 Metin Üzerinde Uygulama
15 Metin Üzerinde Uygulama
16 Final

Ayşe-Zeynel Kıran, Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin, 2008. Doğan Günay, Metin Bilgisi, Multilingual, 2008. Nedret Tanyolaç Öztokat, Yazınsal Metin Çözümlemesinde Kuramsal Yaklaşımlar, Multilingual, 2005. N.Tanyolaç-Öztokat (ed), Disipinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunları, Multilingual, 2004. N.T.Öztokat, “Göstergebilim ve Plastik Sanatlarda Çözümleme”, XII. Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin Üniversitesi, 1998. N.T.Öztokat, “Görsel Nesnelerin Çözümlenmesinde Göstergebilimsel Yöntem”, Dilbilim Araştırmaları, Simurg, 1999. N.T.Öztokat, “Görsellik, Retorik, Göstergebilim”, Dipnot 3, M.S.Ü. Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek