GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD524 METİN İNCELEMELERİ VE METİN NEŞRİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Seçilmiş metin örneklerinden hareketle, Klâsik Türk şiirine ilişkin şerh yöntemlerini ve bu şiirin son derece zengin olan içerik dünyasını ana hatlarıyla öğretme. Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapabilir ve bilhassa metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanabilirler.



1 Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları anlatır. Dinî-tasavvufî veya din dışı metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. Dinî-tasavvufî veya din dışı metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. Eski Türk edebiyatı metinlerini tanır.

Birinci Öğretim



Yok


Metin şerhi, metin tahlili ve metin incelemesine ilişkin tanımlar ile aralarındaki farklar; dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) KlâsikTürk şiiri metinlerinin şerhine dair geleneksel veya modern yaklaşım ve metotlar; bir metnin şerh edilebilmesi için gerekli alt yapı bilgilerinin ana hatlarıyla hatırlatılması ve pekiştirilmesi; bu tür metinlerin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlara uygulamalı örneklerle dikkat çekme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Metin tespiti ve neşrinde usul ev esaslar. 0 0
2 Metin neşri üzerinde yapılan çalışmalar ve bu konudaki görüşler.
3 Metnin dil özelliklerinin araştırılması.
4 Nüshaların tespiti, tavsifi ve şecerelendirilmesi.
5 Okuma, not alma ve kaynak toplama.
6 Yazma eser kayıtları.
7 Nüsha farkları, dipnot ve kaynakça gösterilmesi.
8 Ara Sınav
9 Mesnevi Neşrinden Örnekler
10 Divan neşirlerinden örnekler.
11 Mensur metin neşri örnekleri.
12 genel değerlendirme
13 genel değerlendirme
14 genel değerlendirme
15 Örnekler üzerinde değerlendirme.
16 Final

1. Çeltik, Halil, (1998), Ömer Ferit Kâm ve Âsâr-ı Edebiyye Tetkikati, Ankara. 2. Kurnaz, Cemal, (1995), Tahir Olgun, Divan Edebiyatının Bazı Beyitlerinin İzahına Dair Edebî Mektuplar, Ankara. 3. Tarlan, Ali Nihat, (1981), Edebiyat Meseleleri, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek