GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD526 MESNEVİLERDE BÖLÜMLER VE MESNEVİ İNCELEMELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Bu dersin amacı, mesneviyle ilgili çalışmaları tanıtmak, mesnevinin kuramsal özellikleri ve tarihsel gelişimini öğretmek, tarihî metinler üzerindeki okuma-inceleme çalışmalarıyla mesnevi çalışmaları için gerekli birikimi kazandırmaktır.



1 1.Bu dersin sonunda öğrenciler; mesneviler üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları tanır. 2.Mesnevi türünün kuramsal özelliklerini öğrenir. 3.Mesnevi türünün tarihî gelişimini öğrenir. 4. Dönemini temsil edici isimlerin mesnevilerini farklı açılardan okumayı ve incelemeyi öğrenir.

Birinci Öğretim



Yok


Mesneviler üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları tanıtmak; mesnevinin kuramsal özellikleri ve tarihî gelişimini öğretmek; dönemini temsil edici isimlerin mesnevilerini okutmak ve inceletmek.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk ve Fars edebiyatında yazılan ilk mesneviler. 0 0
2 Konuları ve kaynakları bakımından mesneviler; telif ve tercüme mesneviler.
3 Türk edebiyatında hamse sahibi şairler ve eserleri.
4 Mesnevilerin ana bölümleri ve bu bölümlerde yer alan alt bölümler.
5 Mesnevi bölümlerinde kullanılan dil ve edebî tasvirler.
6 Mesnevilerde görülen diğer nazım şekilleri.
7 Mesnevi bölümlerinde konuların işlenişi.
8 Ara Sınav
9 Fuzûlî-Leylâ ile Mecnûn.
10 Lâmiî Çelebi-Ferhâd ile Şîrîn.
11 Ali Şîr Nevâyî-Ferhâd ile Şîrîn.
12 Na’îmüddîn-Pend-nâme (Mu’ammâ-yı Na’îmüddîn).
13 Örneklerle Değerlendirme
14 Örneklerle Değerlendirme
15 Örneklerle Değerlendirme.
16 Final Sınavı

Çelebioğlu, Amil (1999). Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul. Dervişcemaloğlu, B. (2014). Anlatıbilime Giriş. İstanbul. İz, F.(1995). Eski Türk Edebiyatında Nazım. C.2. Ankara. Kortantamer, T. (1997). Nevizâde Atayi ve Hamsesi. İzmir. Külekçi, Numan(1999). Mesnevi Edebiyatı Antolojisi. Erzurum. 2 cilt. Türk EdebiyatıTarihi. (2006). Halman, T. S., Horata, O., Çelik, Y., Kalpaklı, M., Korkmaz, R., Oğuz, M. Ö. (Ed.). Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek