GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD542 KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA TERCÜME GELENEĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Klasik Türk edebiyatında tercüme geleneği hakkında bilgi vermek.



1 1- Tercüme ve şerh arasındaki farkları kavrayabilme. 2- Türk edebiyatında ilk tercüme faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olabilme. 3- Gülistan ve Bostan tercüme ve şerhleri hakkında bilgi sahibi olabilme.

Birinci Öğretim



Yok


Tercüme ve şerh arasındaki farklar. Türk edebiyatında ilk tercüme faaliyetleri. Gülistan ve Bostan tercüme ve şerhleri. Mesnevi tercümeleri ve şerhleri. Kur’an ve Kırk Hadis tercümeleri. Yusuf u Züleyha, Leyla ve Mecnun, Husrev ü Şirin, Ferhad ü Şirin, Cemşid ü Hurşid, İskendername gibi eserlerin tercümeleri. Lamii Çelebi’nin Fars edebiyatından yaptığı tercümeler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tercüme/adaptasyon ve şerh arasındaki farklar. 0 0
2 Türk edebiyatında ilk tercüme faaliyetleri.
3 Gülistan ve Bostan tercüme ve şerhleri.
4 Mesnevi tercümeleri ve şerhleri.
5 Kur’an ve Kırk Hadis tercümeleri.
6 İlk Tercüme Eeselerimiz
7 Leyla ve Mecnun Tercümeleri
8 Ara Sınav
9 Cemşid ü Hurşid, İskender-nâme tercümeleri.
10 Tercüme eserlerden Türk edebiyatının kazanımları.
11 Örnek metinler üzerinde değerlendirmeler.
12 Yusuf u Züleyha Tercümeleri.
13 Örnek metinler üzerinde değerlendirmeler.
14 Husrev ü Şirin, Ferhad ü Şirin Tercümeleri.
15 Örnekler Üzerinden Değerlendirme
16 Final

Yüce, Nuri. 1993. Zemahşerî, Mukaddimetü’l-Edeb, TDK Yay., Ankara.Karahan, Leyla. 1994. Erzurumlu Darîr, Kıssa-i Yûsuf-Yûsuf u Züleyha, TDK Yay., Ankara.Özkan, Mustafa. 1993. Gülistân Tercümesi, Giriş-İnceleme-Metin-Sözlük, TDK Yay., Ankara.Topaloğlu, Ahmed. 1978. Muhammed bin Hamza, XV. Yüzyıl Başlarında Yapılmış Kur’ân Tercümesi, 2 C, Sözlük, Kültür Bakanlığı Yay., İstanbul.YELTEN, Muhammed. 1998. Şirvanlı Mahmûd, Târih-i İbn-i Kesîr Tercümesi (Giriş-İnceleme-Metin-Sözlük), TDK Yay., Ankara.Karamanlıoğlu, Ali Fehmi. 1989. Seyf-i Sarâyî, Gülistân Tercümesi, Ankara.Çelebioğlu, Âmil.1967, 1969, 197.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek