GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD552 METİN MERKEZLİ TEORİLER Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Bu dersin amacı, halk bilimi kuramlarının tanıtılmasını ve kavranmasını sağlamak. Metin merkezli teorilerin neler olduğunu belirleyip bunların işlevleri üzerinde durmaktır.



1 1. Metin merkezli halk bilimi kuramlarını kavrar. 2. Metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramları arasındaki farkları kavrar.

Birinci Öğretim



Yok


Tarihi-Coğrafi Fin Okulu , epik kanunlar teori,metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramlarının karşılaştırılması,Antti Aarne nin Masal tip kataloğu, Stith Thompson'un halk edebiyatı motif indeksi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Metin ve unsurları. 0 0
2 Metin Türleri
3 Modern Edebiyat Teorileri
4 Edebiyat ve eleştiri ilişkisi.
5 Metin dilbilimsel eleştiri.
6 Metin merkezli teoriler.
7 Metin dillimsel eleştiri.
8 Ara Sınav
9 Göstergebilimsel eleştiri.
10 Göstergebilimsel metin okuma uygulamaları.
11 Örnek Metin Çözümlemeleri
12 Metindilbilimsel metin okuma uygulamaları
13 Örnek Metin Çözümlemeleri
14 Göstergebilimsel eleştiri ve Metindilbilimsel eleştiri farkları
15 Metin Çalışması
16 Dönem Sonu Sınav

Özkul Çobanoğlu, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yayınları,Ankara, 1999. Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003. Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 2000. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1994. Julius Krohn, Kaarle Krohn; Halk Bilimi Yöntemi, Çev. Günsel İçöz, Atatürk Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu Yayınları:651, Ankara, 1996. Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı , Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1992.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek