GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD576 CÖNK VE MECMUA İNCELEMELERİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Cönkler ve mecmuaları tanımak ve folklor açısından önemini kavramak.



1 Türk Folklor araştırmalarında cönk ve mecmuaların yeri ve önemini kavrar.
2 Cönk ve mecmuaları Folklor araştırmalarında kullanabilir.

Birinci Öğretim



Yok


Cönk ve mecmuaları Türk Folkloru bağlamında inceler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Cönk ve mecmua kataloglarının tanıtımı ve kullanımı.
2 Cönklerin ve mecmuaların Metin oluşturma ve Şairlerin edebî kişiliğinin tespitindeki rolü.
3 Transkripsiyonlu metin çalışmaları.
4 Edisyon kritik yapma çalışmaları.
5 Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar.
6 Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar.
7 Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar.
8 ara sınav
9 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.
10 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.
11 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.
12 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.
13 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.
14 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.
15 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları.

Gökyay, Orhan Şaik 1984. “Cönkler Üzerine”, Folklor ve Etnografya Araştırmaları, İstanbul. İvgin, Hayrettin 1986. “Milli Folklor araştırma Dairesindeki Cönkler ve Bunlar Arasında Doğu Anadolu ve Fırat Havzası Cönkleri, TK.,S.283.Özen, Kutlu 1992. Cönk ve Mecmuaların Halk Edebiyatı Araştırmalarındaki Yeri”, Kızılırmak,S1, Sivas.Cumbur, Müjgan vd., 2002. Milli Kütüphane Cönkler Kataloğu, Ankara.Levent, Agah Sırrı 1973. “Mecmualar”, Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara.Kut, Günay 1986 . “Mecmualar”, Dergah Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, C.VI, İstanbul.Aydemir, Yaşar 2001. “Şairlerin Edebi Kişiliğinin Tesbitinde Mecmuaların Rolü”, Türk Kültürü, S. 464, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek