GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDD582 TÜRK HALK EDEBİYATI ANLATIM TÜRLERİ-II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Bu dersin amacı, öğrenciye, Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğretmek ve anlatım türlerinin derlenmesi ve analiz edilmesi sürecinde kullanılacak teorik ve metodolojik donanımı kazandırmak.



1 1.Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğrenir, 2.Anlatım türlerinin tanımlayarak sınıflandırabilir, 3.Anlatım türlerinin tematik, bağlamsal, yapısal ve işlevsel özelliklerini değerlendirebilir, 4.Konuyla ilgili alan araştırması yapacak duruma gelir, 5.Derlenmiş yazılı ve sözlü folklor materyallerini mukayeseli bakış açılarıyla yorumlayabilir, analiz edebilir.

Birinci Öğretim



Yok


1.Türk halk edebiyatının anlatım türlerinin meseleleri 2. Halk edebiyatı türleriyle ilgili teorilerin değerlendirilmesi 3. Mit, epik destan, halk hikayesi türleri 4. Efsane, memorat, hikaye, fıkra türleri 5. Söz konusu türlerin üslûp, form ve dile ait özellikleri .


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Destandan halk hikâyesine geçiş sürecinde Dede Korkut Kitabı ve Köroğlu Destanı. 0 0
2 Dede Korkut Kitabı üzerine yapılan çalışmalar.
3 Dede Korkut Kitabı’nda yer alan hikâyeler, özellikleri.
4 Köroğlu Destanı’nın oluşumu ve gelişim
5 Köroğlu’nun tip özellikleri.
6 Köroğlu ve Dede Korkut Destanlarının Karşılaştırması
7 Halk Hikayeleri
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de halk hikâyeleri üzerine yapılan çalışmalar.
10 Masal türü ve özellikleri.
11 Masal Çeşitleri
12 Fıkra türü ve fıkra tipi, Nasrettin Hoca, Bektaşi gibi fıkra tipleri ve fıkraları.
13 Masal Metin Çalışmaları
14 Halk Hikayesi Metin Çalışmaları
15 Fıkra Örnekleri
16 Dönem Sonu Sınavı

1. Bauman, R. (1989). Story, performance, and event: Contextual studies of oral narrative. Cambridge: Cambridge University Press. 2. Boratav, P.N. (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara. 3. Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara. 4. Çobanoğlu, Ö.(2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları. 5..Eliade, M. (1993). Mitlerin özellikleri, İstanbul:Simavi Yayınları 6. Mishler, E. (1986). Research interviewing: Context and narrative. Boston: Harvard University Press. 7. Ögel, B.(1979). Türk Mitolojisi I,II, Ankara:TTK.Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 120 120
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek