Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDDTEZ | Tez | Zorunlu Ders | 4 | 7 | 24,00 |
Doktora
Türkçe
Danışman öğretim üyesinin uzmanı olduğu bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi
Doç. Dr. Kenan AZILI Doç. Dr. Tuğba AKKOYUN Doç. Dr. Ferdi GÜZEL Doç. Dr. Osman ORUÇ Doç. Dr. Hasan AKTAŞ Doç. Dr. Ruken KARADUMAN Dr. Öğretim Üyesi Arzu ÖZDOĞANOĞLU Dr. Öğretim Üyesi Aslıhan AYTAÇ Dr. Öğretim Üyesi Gökçenur AKBOĞA Dr. Öğretim Üyesi Merve BÜYÜKADA
1 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir, |
2 | Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözebilir, |
3 | Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilmeyi, geliştirebilmeyi, sonuçları değerlendirebilmeyi becerir, |
4 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilmeyi, geliştirebilmeyi ve bunları kullanabilmeyi becerir, |
5 | Bilgiye gereksinim duymayı ve aradığı bilgiye ulaşabilmeyi becerir, |
6 | Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmeyi becerir. |
Birinci Öğretim
Yok
Tez konusu belirleme -Tez için literatür tarama -Tez yazım kuralları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Alanın tanıtılması ve yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması | ||
2 | Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alışverişinde bulunulması | ||
3 | İlgili bilim dalı etkinliklerinin ve ilgili literatürün tanıtılması | ||
4 | YÖK, ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanlarıyla yurtdışı (EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) tez veri tabanları hakkında bilgi vermek | ||
5 | Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi | ||
6 | Dönemin değerlendirilmesi ve tez çalışması hakkında fikirlerin beyan edilmesi | ||
7 | Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi | ||
8 | Bilim ve etik hakkında bilgi verilmesi | ||
9 | Bilimsel rapor hazırlamanın tanıtılması | ||
10 | Bir bilimsel raporun giriş ve literatüründe dikkat edilmesi gerekli konular | ||
11 | İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristikler itibariyle metodolojisinin incelenmesi | ||
12 | Yurtdışında ve yurtiçinde yapılan bilimsel etkinliklerin incelenerek, bilim dalına katkısının tartışılması | ||
13 | Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması | ||
14 | Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti | ||
15 | Genel değerlendirme |
Ders kitabı; Çalıştığı alan ile ilgili danışman hocanın önerdiği kitaplar. Yardımcı Kaynaklar; Veri tabanları, ulusal ve uluslararası dergiler, İnternet.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Alan Çalışması | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 2 | 15 | 30 |
Tartışma | 12 | 10 | 120 |
Alan Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Rapor Hazırlama | 15 | 4 | 60 |
Makale Kritik Etme | 15 | 6 | 90 |
Bireysel Çalışma | 12 | 10 | 120 |
Okuma | 20 | 5 | 100 |
Rapor | 15 | 4 | 60 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 715 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |