GERİ DÖN

Lisans Programları


Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü - - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği



Program Tanımları

Programın Adı: “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı”dır. Bayburt Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi Dekanlığı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkanlığına bağlı olarak yürütülmektedir. Program 60 kişilik kontenjana sahip olup, öğretim dili Türkçe’dir. Programın hazırlık sınıfı bulunmamaktadır.

Bölüm derslerine yönelik başarı sağlayan öğrenciler "BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ" alanında Lisans derecesi ile mezun olurlar.

orta

Programa kayıt için Türk ve yabancı öğrencilere dair genel kabul şartları geçerlidir. Merkezi sistemle öğrenci yerleştirme işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir.

Bayburt Üniversitesi' ne kayıt yaptıran öğrenciler eğer varsa daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki yüksek öğretim programında başarılı oldukları derslerden muaf olmak için başvurabilirler.

Programdan mezun olabilmek için gerekli koşullar Bayburt Üniversitesinin Lisans Yönetmeliğinde belirtilmekte olup, programa ait ders ve uygulamaların tümünü geçmek, 4,00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Programdaki mevcut olan (toplam 240 ECTS karşılığı) derslerin tümünün başarıyla tamamlanması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde edilmesi gerekmektedir.

Program öncelikle Bayburt Eğitim Fakültesi içinde bulunan birimlerle ve Bayburt Üniversitesi rektörlüğüne bağlı tüm birimlerle işbirliği içinde ve bunun yanı sıra ülke çapında birçok bölümle işbirliği yapabilme kapasitesine de sahiptir.

Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında bilgisayar öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Bilgisayar bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği programında öğrenci başarısı değerlendirmeleri ara sınav, dönem sonu sınavı, ödev, alıştırma, proje, uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme gibi yöntemler yer alabilir. Bir dersin notu ölçme değerlendirme sonucunda belirlenir ve harf notu olarak verilir.

Öğrencilerin programdaki tüm dersleri başarıyla tamamlanmış olması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekmektedir.

Tam Zamanlı

Anabilim Dalı Başkanı: Yrd. Doç. Dr. GÜRKAN YILDIRIM E-Posta: gyildirim@bayburt.edu.tr Dahili: 3366 Akademik Personel: Arş. Gör. Gizem BERK E-Posta: gizemcevik@bayburt.edu.tr Dahili: 3380

Fakültemizde bir dil laboratuvarı, iki bilgisayar laboratuvarı kapasiteleri 45 ve 80 arasında değişen tamamı bilgisayar ve projeksiyon cihazlarıyla donatılmış 20 derslik bulunmaktadır. Fakültemizde, Fizik, Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi Eğitimi gibi alan dersleri fen bilgisi laboratuvarlarında ve ayrıca öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi dersleri ise Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İlköğretim okullarında fakültemiz öğretim elemanları rehberliğinde yürütülmektedir. Mevcut imkanlara ek olarak yeni fiziki alana gereksinim duyulmamaktadır. Laboratuvarlarda ve sınıflarda ihtiyaç duyulabilecek ekipmanlar yeterlidir.


Program Çıktıları

1 Öğrenenlerin farklı öğrenme gereksinimlerine yönelik teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlayabilme.
2 Öğrenenlerin farklı öğrenme gereksinimlerine yönelik teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlayabilme
3 Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım stratejileri geliştirebilme.
4 Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım stratejileri geliştirebilme.
5 Yazılım, donanım ve ağ unsurları için temel bakım ve onarım stratejileri geliştirebilme.
6 Problem çözme ve algoritma tasarımı becerileri geliştirebilme.
7 Bir bilgisayar sistemi kurarak, bu sistemle uyumlu yazılım ve çevre birimlerini kullanabilme.
8 Bilişim teknolojilerinden yararlanarak proje geliştirebilme.
9 Bilişim teknolojilerini kullanarak etkili öğretme-öğrenme materyalleri tasarlayabilme.
10 Öğretime uygun planlama yapabilme.
11 Problem çözme ve algoritma tasarımı becerileri geliştirebilme.
12 Problem çözme ve algoritma tasarımı becerileri geliştirebilme.
13 Bilişim teknolojilerini kullanarak etkili öğretme-öğrenme materyalleri tasarlayabilme.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
BİLGİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar