GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MS1609.1B ADALET VE KÜLTÜR Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin öncelikli amacı adalet kavramının nasıl tamınlanabileceğine ve bu kavrama bağlı kültürel ve evrensel meselelere dair bir farkındalık oluşturmaktır. Adaletin bir duygu mu, vicdani bir olgu mu yoksa toplumsal bir gereklilik mi olduğu gibi sorular ders kapsamında tartışmaya açılacaktır.


Öğr. Gör. Ahmet Bayar


1 Öğrencilerin adalet olgusuna ilişkin zengin bakış açısı kazanmaları
2 Adalet olgusuna yaklaşımın geçirdiği tarihsel sürecin bilinmesi
3 Adalet kavramına ilişkin geliştirilen teorilerin ve düşünürlerinin öğrenilmesi
4 Kadim dinlerin adalet olgusuna yönelik öğretilerinin öğrenilmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Batı – Doğu medeniyeti veya İslam medeniyeti, Hint medeniyeti gibi coğrafi, dini ve ülkesel ayrımlara tabi tutulan kültür ve medeniyetleri farklı kılan özellikler nelerdir? Medeniyetler çatışma halinde mi yoksa birbirlerini besleyen daha büyük bir insanlık çatısını oluşturan bir ilişki içerisinde midir? Adalet olgusu kültürler arasında hangi bağlamlarda benzerlik hangi bağlamlarda farklılık göstermektedir? Sayısı ve perspektifi daha da artırılabilecek bu tür sorulara ders kapsamında yanıtlar verilmeye çalışılacaktır. Ders sonunda, öğrencilerin adalet ve kültür kavramlarına ve bu üst başlıklara dâhil edilebilecek (çokkültürlülük, medeniyetler çatışması, tarihsel dönüşüm, kültürel fark, vb.) diğer kavramlara da aşina olmaları hedeflenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Genel Bilgilendirme
2 Adalet Kavramı
3 Adaletin Görünümleri
4 Adalet ve Hukuk
5 Tabi Hukuk ve Pozitif Hukuka Göre Adalet Kavramı
6 Türk Tarihinde Türe ve Yasa Geleneği
7 İslam Hukukunun Değeri: İslam Hukuku Batı Hukukuna Alternatif Olabilir mi?
8 (ARA SINAV)
9 Hukukun Üstünlüğü ve Türkiye
10 Doğu-Batı Ayrımı
11 Kadın-İslam-Devlet Karşılaştırmalı Bir Yaklaşım
12 Kimlik Kavramı ve Yetersizlikleri Kadınlar ve Ulus
13 Modernin Cinsiyeti Türk Modernleşmesi Üzerine Çalışmalarda Gözden Kaçırılan Yönler
14 Medeniyetler Çatışması mı?” (Final Sınavı)

Anıl Çeçen(1993). “Adalet Kavramı- Adalet Kavramının Göreliliği Üzerine Bir Deneme” Ankara: Gündoğan Yayınları,.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 1 1 1 2 2 2 4 3 4
ÖÇ 2 3 1 2 2 3 4 2 3 3
ÖÇ 3 4 1 1 2 3 4 3 4 3
ÖÇ 4 3 1 2 2 3 4 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek