Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PD410.4 | Medya ve Psikoloji | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; haber ve tanıtımda, görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığının incelenmesi ve medya ve psikoloji arasındaki iletişim ve medyanın bireyler üzerindeki psikolojik yansımalarının tartışılmasıdır
1 | Görsel medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını yorumlar. |
2 | Yazılı medyanın birey psikolojisi üzerindeki olumlu ve olumsuz yansımalarını değerlendirir |
3 | Görsel ve yazılı medyada psikoloji ve sosyal psikoloji verilerinin nasıl kullanıldığını karşılaştırır. |
4 | Haber ve tanıtımda psikoloji ve sosyal psikoloji verilerini yorumlar. |
5 | Medya ve psikolojiyi ilişkilendirir. |
6 | Medya ve popüler kültürü karşılaştırır. |
Yok
Yok
Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler, Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri, Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü, Medya etiği, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler üzerindeki olumsuz etkileri, Tv, radyo ve sinemanın çocuklar ve ergenler üzerindeki olumlu etkileri. Medya estetiği ve psikoloji, Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri Medya ve şiddet ve Medyanın çocuklara karşı olan sorumluluğunu kapsayan bir derstir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Medya ve medya tarihi | ||
3 | Medya ve toplumsal iletişim | ||
4 | Medya ve toplumsal etkileşim | ||
5 | Medyanın varlık şartları ile işleyiş şartları | ||
6 | Medyanın bilgilendirilmesinde Psikolojinin rolü | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Medya ve psikoloji uygulamaları arasındaki ilişkiler | ||
9 | Türkiye’deki ve dünyadaki bu ilişkilerin farklılıkları ve benzerlikleri | ||
10 | tv, radyo ve sinemanın çocuklar, ergenler ve yetişkinler üzerindeki olumsuz etkileri | ||
11 | Medya etiği | ||
12 | Medya estetiği ve psikoloji | ||
13 | Medya estetiğinin analizi ve bireyler üzerindeki etkileri | ||
14 | Medya ve şiddet | ||
15 | |||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 5 | 10 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 |