Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0308.2 | Kavram Yanılgıları | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; kavramların tanımı ve özelliklerini, kavram öğretimde kavram ve kavram yanılgılarını, temel fen kavramları ile ilgili rastlanan önemli kavram yanılgıları ve bunları olası oluşma nedenlerinin kavramaktır.
1 | Kavram ve kavram özelliklerini anlar |
2 | Kavram öğretiminin nasıl yapıldığını ve bu süreçte kavram yanılgılarının rolünü değerlendirir. |
3 | Kavram yanılgıları ve bunların oluşma nedenlerini kavrar. |
4 | Kavram yanılgılarını belirleme yöntemlerini bilir. |
5 | Öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı; Bilişsel Öğrenme ve Kavram Öğrenimi; Fen Öğretiminde Temel Kavramlar ve Kavram Yanılgıları; Kavram Öğretiminde Kullanılabilecek Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları; Kavram Haritaları; Kavramsal Karikatürler; Analojiler; Kavramsal Değişim Metinleri; Fen Öğretiminde Kavramsal Öğrenme Sürecinin Değerlendirilmesi; Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Fen Öğretiminde Anlamlı Öğrenme ve Yapılandırmacılık Kuramı | ||
2 | Kavramlar ve özellikleri | ||
3 | Kavramların öğretimdeki önemi | ||
4 | Kavram Öğretimi | ||
5 | Kavram Öğretiminde Kullanılan Grafiksel Araçlar (Kavram Haritaları, Kavram Ağları, Anlam Çözümleme Tabloları..vb.) | ||
6 | Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri | ||
7 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-1 | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kavram Yanılgılarını Belirlemede Kullanılan Yöntemler-2 | ||
10 | Kavram Yanılgılarını Düzeltme Süreci ve Kavramsal Değişim | ||
11 | Kavramsal Değişim Metinleri | ||
12 | Analojiler | ||
13 | Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme | ||
14 | Temel fen kavramları ile ilgili öğrencilerde yaygın görülen kavram yanılgılarını inceleme | ||
15 | Dönem sonu sınavı |
Coştu, B., Şendur, G. (2018). Kavram Öğretimi (p.41-84). In Tekbıyık, A., Çakmakçı, G. (Eds) Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |