GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ2 Çocuk Psikolojisi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisini öğrenmeleri ve çocuklarla etkileşimlerinde çocuk psikolojisine uygun şekilde davranmalarını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ


1 Çocuk psikolojisi ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Çocuğu gelişimsel olarak bütüncül bir şekilde değerlendirir.
3 Çocuklar için yapılması gereken önleyici ruh sağlığı çalışmalarını bilir.
4 Çocuklarda görülen psikolojik sorunları ve bozuklukları kavrar.
5 Çocuklarla psikolojik danışma sürecini öğrenir.
6 Çocuklara yönelik eğitim kademelerine göre (okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise) uygulanabilecek rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk psikolojisi, çocuk psikolojisini etkileyen faktörler, çocuk psikoloji ve önleyicilik, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerinde çocuklara yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş ve ders tanıtımı
2 Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim
3 Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim
4 Çocuğun Gelişimsel Olarak İncelenmesi: Fiziksel, Bilişsel, Sosyal Duygusal Gelişim
5 Çocuklar İçin Önleyici Çalışmalar: Aile, Çevre ve Okul
6 Çocuklarda Görülen Psikolojik Problemler ve Bozukluklar
7 Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci
8 ARA SINAVLAR
9 Çocuklarla Psikolojik Danışma Süreci
10 Okul öncesinde rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
11 İlkokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
12 Ortaokulda rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
13 Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları
14 Lisede rehberlik ve psikolojik danışma uygulamaları
15 Ders Değerlendirme
16 YARIYIL SONU SINAVI

Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 3 3 4 3 4 3 3
ÖÇ 2 1 3 3 4 3 4 3 3
ÖÇ 3 1 3 3 4 3 4 3 3
ÖÇ 4 1 3 3 4 3 4 3 5
ÖÇ 5 1 3 3 4 3 4 3 3
ÖÇ 6 1 3 3 4 3 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek